آکواریمهای-گیاهی

آکواریمهای گیاهی، مهمان های جدید و زیبای منازل / شرکت دیوار سبز

آکواریم برای همه ما نامی آشناست، محفظه‌ای شیشه‌ای که بر اساس محیط آبی مثل رودخانه، دریا یا دریاچه شبیه سازی شده است و درون آن ماهی نگهداری می‌شود. آکواریمها از جمله تزینات پرطرفدار منزل به حساب می‌آیند؛ حالا تصور کنید آن را پیوند بزنیم با گیاهان آبزی، ترکیبی که این روزها بسیار رایج است و خواهان زیاد دارد. در این آکواریمها گیاهان آبزی از نیتروژن درون خود اکوسیستم استفاده می کنند و محیط خوبی برای ماهیها و سایر آبزیان به وجود می آورند. درواقع آکواریمهای گیاهی نوعی از آکواریمهای آب شیرین هستند که با گونه های مختلف گیاهان طبیعی تزیین شده اند.
این آکواریومها از نظر میزان امکانات موجود در آنها به دو دسته تقسیم می شوند، یک دسته با امکانات کم و دیگری با امکانات زیاد. امکانات به کار رفته در اکواریوم، تعیین کننده گیاهانی است که می توان در آن نگهداری کرد. آکواریومهای گیاهی با امکانات بالا، شامل سیستم دی اکسید کربن پیوسته (Continues)، نور شدید، بستر و کودهای مایع با دوز بالا و جداگانه است که امکان نگهداری از گیاهان متنوعتری را ایجاد خواهد کرد. آکواریومهای گیاهی با امکانات کم فاقد سیستم دی اکسید کربن پیوسته و نورهای شدید هستند و اصولا نورهایی با سطح متوسط و بستر در آنها استفاده می شود و از کربن مایع و کودهای مولتی برای رفع نیازهای گیاهان اکواریومی استفاده می شود که هزینه کمتری دارد.

ابعاد مناسب آکواریوم با توجه به محیط و متراژ شما تعیین می شود اما در کل آکواریوم بزرگتر بهتر است، چراکه دیرتر آلوده می شوند. طول آکواریوم را با توجه به فضای خود تا جای که امکان دارد بزرگتر بگیرید، عرض آن را حداقل 40 سانتیمتر و ارتفاع را کمتر از 60 سانتیمتر در نظر بگیرید. توجه داشته باشید که عرض کم آکواریوم دست شما را در عمق دادن به طراحی داخل آکواریوم می بندد و ارتفاع بالای 60 سانتیمتر، دسترسی شما به کف آکواریوم را دشوار می کند.
نکته مهم دیگر در مورد این آکواریومها، بستر آنهاست که محل رشد ریشه گیاهان، تامین کننده مواد غذایی مورد نیاز آنها و نیز بخشی موثر در زیبایی آکواریوم است. بسترها هم انواع مختلفی دارند که انتخاب آنها بستگی به گیاه مورد استفاده و شرایط نگهداری دارد.
موضوع دیگر که باید به آن توجه کنید، فیلتراسیون است. تمیز بودن آب برای حفظ آکواریوم شما بسیار مهم است. انتخاب فیلتر مناسب برای آکواریوم مدنظرتان هم از نکاتی است که در هنگام خرید محفظه شیشه ایتان باید در نظر داشته باشید.

برچسب‌ها: بدون برچسب

دیدگاه شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *