[vc_row][vc_column width=”3/4″][vc_column_text css=”.vc_custom_1655280266841{margin-top: 20px !important;margin-right: 20px !important;margin-bottom: 20px !important;margin-left: 20px !important;border-top-width: 5px !important;border-right-width: 5px !important;border-bottom-width: 5px !important;border-left-width: 5px !important;padding-top: 20px !important;padding-right: 20px !important;padding-bottom: 20px !important;padding-left: 20px !important;background-color: #78b26b !important;border-radius: 15px !important;}”]

دیوار سبز یا گرین وال ایده‎ای جذاب و جدید برای ساخت شهر سبز است. سبک زندگی شهری هیچگونه مانعی برای رسیدن انسان به خواسته هایش ایجاد نکرده است.در این مقاله به شرح کامل این موضوع پرداخته ایم با ما همراه باشید.

[/vc_column_text][vc_column_text]

دیوار سبز یا گرین وال چیست؟

دیوار سبز شامل گیاهانی است که با سیستم‌های عمودی پشتیبانی می‌شوند و به دیوار داخلی یا خارجی ساختمان متصل می‌گردند. اگرچه در برخی موارد می‌تواند مستقل باشد، اما درعین‌حال می‌تواند سقف‌های سبز، دیوارهای سبز، انواع پوشش گیاهی، انواع محیط کشت را برای آبیاری و زهکشی به یک سیستم واحد تبدیل کند.

دیوار سبز (Green Wall)؛ ایده ای جذاب و جدید برای ساخت شهر سبز

دیوار سبز یا گرین وال ایده‎ای جذاب و جدید برای ساخت شهر سبز است. سبک زندگی شهری هیچگونه مانعی برای رسیدن انسان به خواسته‎هایش ایجاد نکرده است.

انسان زمانی که خود را محدود در زندگی شهری و دور از طبیعت دید تصمیم گرفت طبیعت را به محل زندگی خود دعوت کند. مهندسان و معماران نیز این خواسته را به بخش جدایی ناپذیر از ساختمان های مدرن امروزی تبدیل کرده‌اند. ایده هایی مانند دیوار سبز، روف گاردن، تراس گاردن، لندسکیپ و… را می توان نام برد.

دیوار سبز دیواری از جنس های مختلف است که با پوشش گیاهی پوشانده می‎شود. این سبک جدید در مکان های مختلفی (منازل مسکونی، تجاری، اداری و…) طراحی و ساخته می‎شود. البته با سبک های مختلف دکوراسیون ترکیب بسیار زیبایی را می آفریند.

دیوار سبز یا گرین وال چیست

در ادامه خواهیم خواند :

دیوار سبز هوشمند (Smart green wall)

علاوه بر جلوه زیبا و تجربه طبیعت موجب تصفیه شدن هوا و ایجاد رطوبت طبیعی در محیط می شوند و در حقیقت گردش هوا را بهتر می کنند.

دیوار سبز هوشمند از تابلوهای قدیمی چوبی الهام گرفته شده است. این نمونه از گرین وال از یک قفسه متحرک با مقدار زیادی پانل پلاستیکی که به‌صورت عمودی به یکدیگر وصل شده اند تشکیل‌شده که توسط موتور و سنسورهایی کنترل می‌شوند.

اگر حسگر حس کند که خاک دیوار سبز خشک است موتورها شروع به حرکت در قفسه کرده و آب را به‌صورت عمودی به تمام قسمت‌های Green Wall می‌رساند.

بر اساس تحقیقات صورت گرفته هر دیوار سبز هوشمند می‌تواند تا 57 درصد مواد شیمیایی مضر را در محیط داخلی کاهش دهد. گرین وال هوشمند یک بیوفیلتر شبیه‌سازی‌ شده است که با گردش هوای محیط کارایی بیشتری از گیاهان را به نمایش می‌گذارد.

با توجه به محدودیت هایی که برای اندازه دیوارهای سبز هوشمند وجود دارد از آن‌ها فقط در محیط های داخلی می توان استفاده نمود.

تجهیزات دیوار سبز

برای ساخت دیوار سبز تجهیزات مختلفی مورد نیاز است. این تجهیزات با توجه به نوع گرین‌ وال متفاوت است. ابتدا لیست تجهیزات را بیان می‎کنیم. سپس انواع گرین وال را در حد امکان توضیح خواهیم داد.

تجهیزات ساخت دیوار سبز به شرح زیر می باشد:

انواع دیوار سبز

دیوار سبز دارای انواع متنوعی می باشد که از جمله آن می توان به موارد زیر اشاره کرد :

دیوار سبز کابلی

از کابل‌های روکش‌دار با ضریب حرارتی بالایی ساخته می‌شود که به یک اسکوپ استیل یا مهارکننده، متصل شده و شامل تجهیزات مکملی چون فلاور باکس در ابعاد مختلف است.

گیاهان دیوار سبز کابلی

در این نوع از دیوار سبز می‌توان از انواع پوشش‌های گیاهی رونده استفاده کرد.

نحوه اجرای دیوار سبز کابلی

با در نظر گرفتن ابعاد دیوار، فلاور باکس‌ها در راستای طولی دیوار قرار می‌گیرند. به این دلیل که اکثر گیاهان رونده یا آبشاری معمولاً 3.5 تا 4 متر رشد می‌کنند بنابراین فاصله ارتفاعی فلاور باکس‌ها از هم باید حداکثر تا 4 متر باشد و در هر متر طول، یک فلاور باکس باید قرار گیرد.

روی دیوار به‌وسیله اسکوپ های فلزی، شبکه‌ای از کابل‌های استیل ایجاد می‌شود، سپس گیاه رونده درون فلاورباکس کاشته شده تا بعد از مدت‌زمان مشخصی بتواند بروی این کابل‌ها بالا رفته و کل سطح دیوار را بپوشاند. فاصله اسکوپ های فلزی بین 25 تا 30 سانتی‌متر و فاصله کابل‌ها باید بین 17 تا 23 سانتی‌متر باشد.

مجری دیوار سبز کابلی

انتخاب مجری مناسب برای اجرای دیوار سبز کابلی امری حیاتی است. در تهران مجری های با تجربه ای هستند که در این زمینه فعالیت می‌کنند که هر کدام دارای ویژگی‌ها و تجربه‌های خود هستند. برای تضمین کیفیت بالا و اجرای موفقانه پروژه دیوار سبز کابلی، این نکات را در نظر بگیرید:

– تجربه و تخصص: ابتدا به تجربه و تخصص مجریان مورد نظر خود دقت کنید. مجریان با سابقه و تخصص بیشتر احتمالاً بهترین خدمات را ارائه می‌دهند.

– نمونه کارها: درخواست نمونه کارهایی که مجری انجام داده است، می‌تواند به شما اطلاعات ارزشمندی در مورد کیفیت کار او بدهد. عکس‌ها و موارد مشابه را بررسی کنید.

– مجوزها و بیمه: اطمینان حاصل کنید که مجری دارای مجوزها و صلاحیت لازم برای انجام پروژه را دارد.

– ارتباط و تعامل: توانایی ارتباط موثر و تعامل با مجری اهمیت دارد. مطمئن شوید که مجری قادر به درک نیازهای شما و ارتقاء ایده‌های شما است.

مشاوره برای دیوار سبز کابلی

یکی از اولین مراحل برای شروع پروژه دیوار سبز کابلی، مشاوره رایگان با مجریان متخصص است. این مشاوره‌ها به شما این را امکان می‌دهند که تصمیمات درستی در مورد پروژه خود بگیرید. در این مرحله، به موارد زیر توجه کنید:

– تعیین اهداف: با مجری مشاوره کنید تا اهداف و انتظارات خود را بیان کنید. آیا دنبال تزیین فضای خارجی یا داخلی هستید؟ آیا می‌خواهید هوا را تصفیه کنید یا به مسائل دیگر هم توجه دارید؟

– انتخاب گیاهان: با راهنمایی مجری، گیاهان مناسب برای دیوار سبز کابلی خود را انتخاب کنید. برای انتخاب درست، عواملی نظیر نور، آبیاری، و شرایط محیطی را در نظر بگیرید.

– بودجه: بررسی کنید که پروژه با بودجه شما سازگاری دارد و اگر نیاز باشد، گزینه‌های مختلف برای کنترل هزینه را مورد بررسی قرار دهید.

– زمانبندی: تعیین کنید که پروژه در چه زمانی انجام می‌شود و چه مراحلی باید پیش رو داشته باشد.

اگر به دنبال ایجاد فضایی سبز و زیبا برای خانه یا محل کار خود هستید، مشاوره با یک مجری دیوار سبز تصمیم درستی خواهد بود. ایشان به شما کمک خواهند کرد تا پروژه دیوار سبز کابلی خود را با کیفیت و با رعایت نکات اصولی اجرا کنید.

بستر کاشت دیوار سبز کابلی

در داخل کلیه باکس‌ها لایه محافظی برای خاک، یک لایه ضد ریشه و یک لایه نگه‌دارنده آب و لایه هوارسان ریشه در نظر گرفته می‌شود.

سیستم آبیاری خودکار دیوار سبز کابلی

از یک یا چند منبع برای ذخیره آب جهت آبیاری استفاده می‌شود، سپس با لوله‌کشی مناسب و نصب نازل در هر بستر سیستم آبیاری خودکار تکمیل می‌شود. هر منبع به دستگاه کنترل برقی مجهز شده تا بر اساس حجم و نوع پوشش گیاهی دیوار، آبیاری به‌صورت روزانه و خودکار انجام شود.

گیاهان مناسب برای اجرای دیوار سبز کابلی

گیاهان مناسب برای اجرای دیوار سبز با توجه به شرایط منطقه شما باید انتخاب شوند. به طور مثال عواملی مانند: موقعیت اقلیمی و اکولوژیک منطقه شما شامل نور، دما، رطوبت محیط، شدت نور، رطوبت محیط و … در انتخاب گونه‌ های مناسب باید مورد توجه قرار گیرند.

• گیاهان بومی

با توجه به اینکه گیاهان بومی منطقه شما نسبت به سایر گیاهان در برابر عواملی مانند: تغییرات دمایی، نوع خاک و … مقاومتر هستند. این نوع گیاهان می توانند انتخاب مناسبی برای اجرای دیوار سبز کابلی باشند.

• گیاهان همیشه سبز

گیاهان همیشه سبز نیز با توجه به نوع آب و هوای منطقه شما می توانند مورد استفاده قرار گیرند.

• گیاهان مقاوم

شما می توانید با در نظر گرفتن مجموعه ای از عوامل موثر در رشد گیاه از انواع گیاهان مقاوم برای اجرای دیوار سبز استفاده کنید.

نکات ضروری که در انتخاب گیاهان مناسب برای دیوار سبز کابلی باید بدانید

1. اگر دیوار سبز شما در فضاهای سربسته قرار دارد از گل‌های رونده آپارتمانی مانند پتوس، پاپیتال، فیلودندرون برای ساخت آن استفاده کنید.

2. در صورتی که دیوار شما در فضای باز اجرا می گردد باید از گیاهانی مانند: رز رونده، انواع پیچک‌ها مانند کلماتیس، نیلوفر آبی، ناقوس ارغوانی، پیچک شرابی، پیچک تلگرافی، پیچک اناری، پیچک ساعتی، گل کاغذی، سیسوس، مو چسب (مو شاه بلوط)، آبشار طلایی، پیچ گلایسین ژاپنی و پیچ امین الدوله (یاس) استفاده کنید.

3. سلیقه شما نقش اصلی را در انتخاب گیاه مناسب برای اجرای دیوار سبز کابلی ایفا می‌کند.

بیشترین سوالات پرسش شده توسط کاربران :

1- هدف از دیوار سبز چیست؟

 دیوارهای سبز زنده داخلی و خارجی برای خنک کردن هوا در ماه های   گرم تابستان با فرآیندی به نام “تبخیر و تعرق” عمل می کنند.

 در   ماه‌های زمستان مزیت افزوده عایق کاری ساختمان را مشاهده   می‌کند و در نتیجه هزینه انرژی برای  گرمایش ساختمان را کاهش   می‌دهد.

2- آیا دیوارهای سبز ارزشش را دارند؟

 دیوار سبز از طریق ایجاد یک محیط زندگی آگاهانه تر از نظر زیست   محیطی مزایای ارزشمندی دارد.

 این می تواند به تمیز کردن هوایی که   تنفس می کنید، ایجاد سدی در   برابر آلودگی صوتی و تشویق جریان   تنوع زیستی طبیعی کمک کند.

3- دیوار سبز چه مزایایی دارد؟

 یکی از مهمترین مزایای دیوار سبز، بهبود کیفیت هوای داخل منزل شما   است.  تقریباً 25 درصد از انتشار کربن ناشی از فعالیت های انسانی توسط گیاهان جذب می شود و دیواره های زنده به جذب آن کمک می   کنند.

 گیاهان روی دیوار سموم موجود در هوا را فیلتر کرده و دی اکسید کربن را به اکسیژن تبدیل می کنند.

مزایای استفاده از دیوار سبز کابلی

• به ارمغان آوردن آرامش و زیبایی بصری برای شما

این دیوارها با رنگ سبز و گیاهان زیبا نمای ساختمان ها را بسیار زیبا کرده و تاثیر بسیار زیادی در روحیه شما خواهند داشت.

• ایجاد فرآیندهای خنک کننده در مکانهای شهری

این نوع دیوارها برای شما در زندگی شهری نوید بخش تلاطم هوای خنک، خنک شدن هوا، تلطیف محیط زندگیتان خواهند بود.

• ایجاد ترکیب دلنشین با محیط های طبیعی اطراف

• ترکیب این دیوارها با محیط اطراف زندگی شما شامل: ساختمان های شهری و محیط های اطراف آن بسیار جذاب و منحصر بفرد خواهد بود.

• متنوع در طراحی

• به طور کلی در طراحی دیوار شما می توانید از انواع گل ها و گیاهان با توجه به سلیقه خود بهره بگیرید.

• اثرات مثبت زیست محیطی

• دیوار سبز دارای مزایای زیست محیطی زیادی است. از جمله این موارد می توان کاهش آلودگی هوا ، کاهش گازهای گلخانه‌ای، کاهش دمای محیط و تعدیل کننده پدیده جزیره گرمایی شهری، کاهش آلودگی صوتی و کاهش مصرف انرژی را نام برد.

• عایق بودن در برابر دما و حرارت

• از مزایای ماندگار و طولانی مدت این نوع دیوارها می توان به به کنترل نوسانات درجه حرارت اشاره کرد.

• کاهش آلودگی صوتی

• سطحی از فضای شما که توسط گیاهان زیادی پوشیده شده به راحتی از انتقال صدا جلوگیری می کند.

• مزایای اجتماعی

• از مزایای اجتماعی این نوع دیوارها میتوان: زیبایی شهری، ایجاد سلامت جسمی و روانی برای شهروندان را نام برد.

• فراهم آوردن فرصت های شغلی متفاوت

• از مزایای این نوع دیوارها ایجاد فرصت های شغلی از طراحی و اجرا تا نگهداشت آنها است.

• افزایش بازده انرژی

• این دیوارها نوسانات دمایی را در سطح دیوار بین ۱۰ تا ۶۰ درجه ی سانتیگراد به ۵ تا ۳۰ درجه ی سانتیگراد کاهش می دهند.

دیوار سبز نمد پلیمری

این سیستم شامل یک پارچه نمدی پلیمری با قابلیت زهکشی مناسب می‌باشد که به شکل مشخصی تا خورده بر روی قاب زیرساخت قرار می‌گیرد؛به نحوی که یک یا چند گلدان یا محفظه برای کشت عمودی به صورت ردیفی با جیب رو به بالا ایجاد گردد. گیاه در غلاف اولیه قرار گرفته و در این محفظه‌ها کشت می‌گردد. این روش اجرایی جدیدتر از دیگر سیستم‌های اجرای دیوار سبز است و دارای مزایای بیشتری می‌باشد.

مزایای دیوار سبز نمد پلیمری

این سیستم می‌توان به سبکی سازه دیوارسبز، تعویض و تغییر آسان گیاهان، تهویه مناسب ریشه گیاهان، سیستم زهکشی قوی تر، آزادی عمل در انتخاب گیاهان مختلف و.. اشاره کرد. جنس سازه گرین وال از نمد ضد حریق است که میتواند در برابر آتش و گرمای زیاد مقاومت زیادی از خود نشان دهد و همچنین آبیاری گریل وال به صورت قطره و اتوماتیک صورت می گیرد .

دیوار سبز هیدروپونیک

کشت هیدروپونیک یکی از متداولترین روشهای کشاورزی می باشد که در این سیستم گیاه نیازی به خاک نداشته در بستر هیدروپونیک که کاملاً خنثی می باشد ریشه های گیاه قرار گرفته و مواد غذایی از طریق سیستم آبیاری اتوماتیک گیاهان میرسد در نتیجه همواره گیاهانی که در بستر کاشت هیدروپونیک قرار دارند بصورت یکنواخت تغذیه شده و آبرسانی به ریشه آنها انجام می گیرد

مزایای دیوار سبز هیدروپونیک

در این روش بستر کشت بر پایه آب است. به عبارت دیگر خاکی وجود ندارد و آب کلیه مواد غذایی مورد نیاز گیاهان دیوار سبز را تامین می کند دیوار سبز  که با این روش اجرا می شود همیشه سرحال و شاداب بوده و گیاهان بدون محدودیت می توانند تا حد امکان که بستر هیدروپونیک به آنها اجازه می دهد رشد کنند و ریشه به راحتی در سرتاسر پوسته هیدروپونیک قرار گیرد.

دیوار سبز مصنوعی

دیوار سبز مصنوعی، یک دیوار عمودی است که از کنار هم قرار گرفتن تعدادی پنل در ابعاد و شکل های مختلف و متفاوت ساخته می شود. پنل های دیوار سبز مصنوعی به وسیله میخ، پیج یا سیم به یکدیگر نصب و سپس به دیوار متصل می شوند.

از دیوار سبز مصنوعی می توانید در محیط های مختلفی مانند لابی ساختمان ها و هتل ها، کافی شاپ ها و رستوران ها، تالارها و باغ ها و حتی مراکز فروش و منازل مسکونی استفاده کرد دیوار سبز مصنوعی ظاهری کاملا طبیعی دارد، در برابر شرایط جوی مقاوم است و حشرات موذی به سختی به آن نفوذ می کنند.

انواع دیوار سبز

اجرای دیوار سبز

در سایت مربوط به شرکت دیوار سبز با آدرس اینترنتی www.divarsabz.com ، توضیحات زیادی در رابطه با نحوه اجرای دیوار سبز مطرح شده است.

اگر قصد داشتید خود شما بدون کمک هیچ شرکتی اقدام به ایجاد دیوار سبز بکنید، همکاران ما در این سایت، پاسخگوی سوالات شما در رابطه با اجرای دیوار سبز هستند.

در صورتی هم که شما بخواهید اجرای دیوار سبز را به شرکت دیوار سبز بسپارید، همکاران ما در این شرکت به بهترین نحو ممکن، این کار را برای شما انجام خواهند داد.

پرسنل شرکت دیوار سبز تجربه فراوانی در زمینه اجرای دیوار سبز در شهرها و مناطق مختلف کشور ایران دارند و به خوبی می‌دانند که در هر اقلیمی، چه کارهایی باید انجام دهند و از چه نوع گیاهانی استفاده کنند که دیوار سبز خوبی ایجاد شود.

انواع دیوار سبز از جهت محل اجرا

  • دیوار سبز داخلی

می توان از گیاهان گرمسیری که مقاومت کمتری دارند و نسبت به دما و رطوبت حساس تر هستند استفاده نمود

  • دیوار سبز خارجی

گیاهان مورد استفاده چون در مجاورت باد فضای بیرونی هستند باید مقاوم باشند.

هزینه اجرا دیوار سبز برای انواع گیاهان

قیمت دیوار سبز و هزینه اجرای آن متغیر بوده و به عوامل متعددی بستگی دارد. هزینه اجرای دیوار سبز متفاوت است و به عوامل مختلفی که بر قیمت اجرای دیوار سبز و هزینه نصب و راه اندازی آن موثر است ، بستگی دارد که از جمله آن ها : نوع گیاهی که در اجرای دیوار سبز به کار رفته است ، سایز پنل گیاهی ، قالب هایی که برای نوع خاک مصرفی به کار رفته است ، طبیعی بودن یا مصنوعی بودن گیاهی که به کار رفته است ، نوع پوشش گیاه که کامل است یا نیمه گیاهی ، و در آخر ، طریقه سیستم آب رسانی برای اجرای دیوار سبزاست . با توجه به اینکه ، نقطه شروع قیمت گذاری اجرای دیوار سبز ، اندازه متراژ محل و مساحت مورد نظر است ، اما عوامل موثری در کمتر یا بیشتر شدن این هزینه ها نیز وجود دارد .

 عوامل موثر بر هزینه دیوار سبز

  • متراژ محل و مساحت
  • نوع دیوار سبز(داخلی یا خارجی)
  • نوع سازه ( نیاز به تقویت سازه)
  • طرح دیوار سبز و جزئیات آن
  • اینکه دیوار سبز یک مربع ساده است و یا دارای طراحی پیچیده‌ای می‌باشد.
  • فاصله برای حمل و نقل دیوار سبز
  • نوع گیاه به کار رفته در دیوار سبز
  • سایز پنل گیاهی
  • قالب های به کار رفته
  • نوع خاک مصرفی
  • طبیعی یا مصنوعی بودن گیاه
  • پوشش کامل یا نیمه گیاهی
  • مدل سیستم آب رسانی دیوار سبز
  • الزامات و محل سیستم آبیاری دیوار سبز
  • حجم تاسیسات – سازه ها و پنل ها
  • نحوه دسترسی به محل نصب
  • تعداد پرسنل اجرایی مورد نیاز
  • زمان‌بندی پروژه
  • هزینه احتمالی طراحی پوشش‌های اضافی در طول اجرای دیوار سبز
  • مشکلات غیرمنتظره ناشی از نصب

نکته : پروژه های بزرگتر نسبت به پروژه های جزئی تر به دلیل کاهش هزینه هایی مانند قطعات، تاسیسات آبیاری و قاب معمولا هزینه کمتری در هر متر مربع به خود اختصاص می دهند

هزینه اجرای انواع دیوار سبز

هزینه اجرای دیوار سبز کابلی

عوامل موثر :

متراژ کابل مصرفی

تعداد اسکوپ های استیل

تعداد فلاور باکس‌ها مورداستفاده،

نوع پوشش گیاهی استفاده‌شده

سیستم کاشت گیاهان

هزینه دیوار سبز مدولار

عوامل موثر:

میزان آهن‌کشی

تعداد فلاورباکس های نصب‌شده

نوع گیاه کاشته شده

نوع گونه گیاهی انتخاب شده در این روش بر قیمت گرین وال بسیار تأثیر گذار می باشد.

سیستم آبیاری خودکار

نکته: دیوار سبز مدولار اجراشده در فضای داخلی معمولاً نسبت به نوع بیرونی پرهزینه‌تر خواهد بود زیرا گیاهانی که در فضای داخلی قابل‌استفاده می‌باشند قیمت بالاتری دارند.

نکته: هزینه‌های اجرای آبیاری و بستر کاشت این مدل از دیوار سبز همانند مدل کابلی می باشد

هزینه دیوار سبز مصنوعی

هزینه ساخت دیوار سبز مصنوعی با توجه به ابعاد دیوار، نوع طراحی و نوع گیاهان استفاده شده متفاوت است اما با صرف هزینه ای نه چندان زیاد می توانید محیطی زیبا و با طراوت در محل زندگی خود ایجاد کنید.

 

هزینه اجرا دیوار سبز برای انواع گیاهان

مزایای دیوار سبز

کاهش هدر رفت انرژی

دیوار های سبز میتوانند در محیط های داخلی و خارجی ساختمان نصب شوند و در فصول مختلف سال باعث کاهش هدررفت انرژی و در نتیجه کاهش هزینه های ناشی از آن شوند.

دیوار سبز بعنوان عایق حرارتی ساختمان

دیوار های سبز در تابستان از طریق فرآیند تعرق و تبخیر در جهت خنک کردن هوای محیط بسیار موثرند و در زمستان نیز به دلیل اینکه به نوعی عایق حرارتی ساختمان به حساب می آیند باعث کاهش تلفات انرژی گرمایی ساختمان خواهند شد.

دیوار سبز و کاهش دمای محیط

شاید در فصل تابستان این تجربه را داشته باشید که وقتی از کنار یک پارک در حال عبور هستید به صورت کاملا محسوسی کاهش دما را حس می کنید. دیوار های سبز خارجی میتوانند سطح دمای محیط را تا پنجاه درجه کاهش دهند که همین امر باعث کاهش هزینه های مصرفی به منظور سرمایش و تهویه مطبوع در فصل تابستان دارد.

دیوار سبز و افزایش ارزش ملک

دیوارهای سبز با جذابیت چشمگیری که محیط ساختمان می دهند در جهت ادراک مثبت خریداران تاثیر گذاشته و باعث می شوند که ارزش املاک مسکونی و تجاری افزایش یافته و یا در حداقل امر راحت تر و بهتر خرید و فروش شوند. علاوه بر این استفاده از نمای دیوار سبز میتواند تمایز برجسته ای را در محیط های لوکس مانند فروشگاه ها و هتل ها ایجاد کنند که باعث جذب مشتری بیشتر، افزایش فروش و در نهایت افزایش سود مجموعه گردد.

کاهش استرس و افزایش سلامت روان

دیوار سبز سبب کاهش استرس یک فرد ناراحت می‌شود و با زیبایی که ایجاد می‌کند می‌تواند بر آرامش فرد تأثیر بگذارد. مطالعات نشان داده است که با استفاده از گرین وال در دفاتر، کارکنان می‌توانند بر کاری که به آن‌ها تخصیص داده‌شده تمرکز کنند و به نحو احسن آن را انجام دهند. دیوار سبز همچنین سلامت افراد را بهبود می‌بخشد و با توجه به اینکه هوای محیط را تمیز و تصفیه می‌کند مانع از شیوع بیماری در اداره و یا خانه می‌شود.

دیوار سبز و تنظیم دما

دیوار سبز شرایط طبیعی هوا را با متعادل کردن مقدار رطوبت هوای داخل ساختمان فراهم می‌سازد. گرین وال همچنین میزان گرمای وارد شده به داخل ساختمان را تنظیم می‌کند. این بدان معناست که اگر دیوار سبز در منازل یا دفاتر نصب شوند ممکن است لزوماً به سیستم تهویه مطبوع نیازی نباشد.

Green Wall همچنین با جذب گرمای محیط اطراف به کاهش اثرات جزایر گرمایشی کمک می‌کند. درواقع دیوار سبز یک محافظ زنده برای انسان است که شرایط مناسب برای زندگی و سلامت افراد را فراهم می‌سازد.

دیوار سبز و تهویه هوا

دیوار سبز همانند فیلترهای هوای طبیعی در داخل ساختمان عمل می‌کند. در شهرها هوا معمولاً با مونوکسید کربن و سایر ناخالصی‌ها آلوده می‌شود. بنابراین عملکرد گرین وال حذف ناخالصی‌ها و ارائه هوای پاک برای محیط‌ زیست می‌باشد که درنتیجه آن افراد راحت‌تر می‌توانند تنفس کنند و از شر بیماری‌هایی که ناشی از آلودگی هوا است رهایی یابند.

دیوار سبز و کاهش پدیده گرمای جهانی

متاسفانه به دلیل حجم زیاد گازهای گلخانه ای به ویژه دی اکسید کربن، هوای زمین روز به روز در حال گرم شدن است. گیاهان با استفاده بیشتر از دی اکسید کربن، کمک می کنند تا از طریق کاهش غلظت این گاز در هوا، شیب گرمای جهانی کندتر شود که طراحی دیوار سبز می تواند نقش مهمی در این زمینه داشته باشد.

دیوار سبز وعایق صوتی

آلودگی صوتی یک بازخورد عمده در شهرهای بزرگ است که با استفاده از Green Wall می‌توان آن را مدیریت کرد زیرا گرین وال توانایی جذب صدا را دارد. ساختار دیوار سبز به‌گونه‌ای است که می‌تواند منجر به کاهش سروصدا شده و صداهایی با فرکانس بالا را جذب و مانع از انعکاس آن‌ها در فضای بیرون شود.

ایمنی ساختمان

با ساختار سازه‌های دیوار سبز می‌توان شرایط جوی را کنترل کرد. به کمک گرین وال می‌توان نوسانات دما که سبب انقباض و از بین رفتن ساختمان‌ها می‌شوند را کاهش داد.

کاهش نگهداری ساختمان

دیوار سبز همانند پوشش‌هایی برای دیوارهای بیرونی بوده و از آن‌ها در مقابل نور ماورا بنفش و باد و باران محافظت می‌کند بنابراین نگهداری ساختمان به کمک گرین وال بسیار ساده خواهد شد.

معایب دیوار سبز

از مشکلات رخ داده برای دیوار سبز هم نباید غافل شد که به مرور زمان بروز می کنند عبارتند از:

  • مشکل زهکشی برای گیاهان
  • نفوذ ریشه به بافت اصلی دیوار در زیر دیوار سبز
  • سنگینی بر روی دیوار اصلی ساختمان و در نتیجه احتمال نشست آن
  • سختی در نگهداری و رسیدگی به گیاهان در دیوار سبز
  • ایجاد بستر مناسب برای ورود حشرات به داخل ساختمان
  • آلرژی افراد ساکن در ساختمان به برخی از گیاهان در دیوار سبز
  • و…

هزینه‌های نگهداری دیوار سبز

عبارت‌اند از

آبیاری، کود، جایگزینی گیاهان، از بین بردن علف‌های هرز و مدیریت آفات و بیماری گیاهان

بازبینی منظم محل اجرایی پروژه

بازبینی منظم سیستم آبیاری و زهکشی، کشش کابل‌ها، اتصالات دیوار

نحوه برآورد هزینه دیوار سبز

با کارشناسان مجموعه دیوار سبز تماس حاصل فرمائید. کارشناسان از محل نصب دیدن کرده و با توجه به شرایط کار از جمله سایز و نوع پنل ها و سازه های مورد نیاز برای نصب دیوار سبز مورد نظر شما و مناسب با محیط، قیمت دیوار سبز را به شما اطلاع خواهند داد.

انتخاب گیاهان دیوار سبز

موقعیت اقلیمی و اکولوژیک سایت

شامل نور، دما، رطوبت محیط و …: عواملی همچون شدت نور، رطوبت محیط، حرارت، میزان و کیفیت آب در دسترس جهت آبیاری، شدت وزش باد، ارتفاع محیط و خاک و … در انتخاب گونه‌ های مناسب مؤثر هستند.

انتخاب گیاهان بومی

در صورت عدم انتخاب گونه های گیاهی ناسازگار با محیط، هزینه های نگهداری گیاهان به دلایل مختلف از جمله، خشکی و یا نیاز به آب فراوان، انواع آفات گیاهی و … افزایش خواهد یافت. همچنین گیاهان بومی هر منطقه نسبت به سایر گیاهان در برابر عواملی همچون نوسان های بالا و پایین دمایی، نوع خاک و … بسیار مقاومتر هستند.

انتخاب گیاهان همیشه سبز

این آیتم متأثر از اقلیم می باشد. به این معنی که در اقلیم های سرد و خشک استفاده از گیاهان پوششی با تراکم بالا که نفوذ تابش خورشید را در بین برگها کاهش می دهد توصیه نمی گردد

انتخاب گیاهان مقاوم

  • بررسی گونه های مختلف گیاهی به لحاظ بصری و زیبایی شناختی

توجه به عواملی همچون تنوع رنگی، غنای بویایی، فرم، خزانپذیری و … در زیبایی بصری دیوار سبز بسیار مؤثر میباشد.

در صورت انتخاب گونه های گیاهی ناسازگار با محیط، هزینه های نگهداری دیوار به دلایل مختلف چون خشکی یا نیاز به آب فراوان، آفات گیاهی و نوسان های دمایی بسیار بالا خواهد رفت.

آفات گیاهی. به طور طبیعی

[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/4″][vc_wp_custommenu title=”خدمات” nav_menu=”43″ el_id=”services-list”][vc_custom_heading text=”اخبار” font_container=”tag:p|text_align:left”][vc_basic_grid post_type=”post” max_items=”-1″ element_width=”12″ order=”ASC” item=”11896″ grid_id=”vc_gid:1685525019571-78deee30-5b84-6″ taxonomies=”378″][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”5/6″][vc_column_text css=”.vc_custom_1658838819063{margin-top: 30px !important;margin-right: 30px !important;margin-bottom: 30px !important;margin-left: 30px !important;border-top-width: 30px !important;border-right-width: 30px !important;border-bottom-width: 30px !important;border-left-width: 30px !important;padding-top: 30px !important;padding-right: 30px !important;padding-bottom: 30px !important;padding-left: 30px !important;background-color: #78b26b !important;border-radius: 10px !important;}”]

دیوار سبز در تهران

شرکت فنی مهندسی دیوار سبز (وی آی پی سابق) با استفاده از اصول مهندسی ساخت و دانش شناخت گیاهان برای کمک به ایجاد فضای سبز شهری و زنده کردن دوباره طبیعت در دل خانه ها فعالیت می کند. از جمله خدمات ارائه شده توسط این شرکت شامل مواردی همچون : فلاور باکس چوبی و فلزی، مبلمان چوبی فضای باز، بام سبز، آلاچیق چوبی و… می باشد.

برای دریافت مشاوره و یا ثبت سفارشات خود با شماره تلفن ۲۲۰۶۶۵۰۲ -۰۲۱ تماس حاصل فرمایید و یا به صوزت حضوری به شرکت با نشانی سعادت آباد، خیابان سرو غربی – چهار راه قیصر امین پور(شهرداری ) – جنب گل فروشی گل باختر – پلاک هجده طبقه اول، زنگ سوم از پایین مراجعه فرمایید.[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/6″][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”5/6″][vc_gmaps link=”#E-8_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”][/vc_column][vc_column width=”1/6″][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_empty_space][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_text_separator title=”سوالات متداول دیوار سبز” color=”green” border_width=”10″ css=”.vc_custom_1658835113089{margin-top: 30px !important;margin-right: 30px !important;margin-bottom: 30px !important;margin-left: 30px !important;border-top-width: 30px !important;border-right-width: 30px !important;border-bottom-width: 30px !important;border-left-width: 30px !important;padding-top: 30px !important;padding-right: 30px !important;padding-bottom: 30px !important;padding-left: 30px !important;}”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_empty_space][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_toggle title=”دیوار سبز یا گرین وال چیست؟”]دیوار سبز شامل گیاهانی است که با سیستم‌های عمودی پشتیبانی می‌شوند و به دیوار داخلی یا خارجی ساختمان متصل می‌گردند. اگرچه در برخی موارد می‌تواند مستقل باشد، اما درعین‌حال می‌تواند سقف‌های سبز، دیوارهای سبز، انواع پوشش گیاهی، انواع محیط کشت را برای آبیاری و زهکشی به یک سیستم واحد تبدیل کند….[/vc_toggle][vc_toggle title=”انواع دیوار سبز به چه صورت است ؟”]دیوار های سبز از انواع بسیا متنوع و مختلفی تشکیل شده اند که هر کدام دارای ویژگی های خاص خود بوده و در متن مقاله به توضیح جامه و کامل تمامی این انواع پرداخته شده است….[/vc_toggle][vc_toggle title=”هزینه اجرا دیوار سبز برای انواع گیاهان چگونه محاسبه می شود ؟”]قیمت دیوار سبز و هزینه اجرای آن متغیر بوده و به عوامل متعددی بستگی دارد. هزینه اجرای دیوار سبز متفاوت است و به عوامل مختلفی که بر قیمت اجرای دیوار سبز و هزینه نصب و راه اندازی آن موثر است در متن مقاله تمامی این موارد ذکر شده اند…[/vc_toggle][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_btn title=”همه چیز در مورد دیوار سبز” color=”success” size=”lg” align=”center”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_empty_space][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_basic_grid post_type=”post” max_items=”-1″ order=”ASC” item=”11909″ grid_id=”vc_gid:1685525019574-0853dbbc-70c6-0″ taxonomies=”376″][/vc_column][/vc_row]

دیدگاه شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *