گیاه-انجیر-چسب

گیاه انجیر چسب / شرکت دیوار سبز

انجیر چسب یک گیاه بالارونده از آسیای شرقی است. دمای بین 13 تا 14 درجه ایده‌آل آن است و باید از نور مستقیم آفتاب محافظت شود، بنابراین اگر شرایط نگهداری آن را دارید در این مطلب با ما همراه باشید.

برگ‌های قلب شکل گیاه انجیر چسب تقریبا تا ۳ سانتی‌‌متر رشد می‌‌کند و یک ریسه‌ چوبی مانند شاخه نیز دارند. شما این گیاه را می‌‌توانید در یگ گلدان با اندازه‌ متوسط، سبدهای آویز و یا محفظه‌های بزرگ‌‌تری که برگ‌‌ها بتوانند از دو طرف آن آویزان شوند، نگهداری کنید. اگر می‌خواهید خلاقیت بیشتری به خرج دهید می‌توانید یک چوب‌ خزدار در وسط گلدان بکارید تا گیاه از آن بالا برود.

مراقبت: نگهاداری از گیاه انجیر چسب، آسان است و معمولا اتفاقی نمی‌تواند جلوی رشد این گیاه را بگیرد. اما این گیاه احتیاج به هرس شدن دارد تا به اندازه‌ دلخواه شما باقی بماند. خبر خوب این است که می‌توانید این گیاه را هر چقدر که دوست دارید هرس کنید. بهترین زمان هرس کردن گیاه فصل بهار است. به طور کلی هیچ سقفی برای رشد طولی آن وجود ندارد، اما فقط نزدیک ده سانتی‌متر در ارتفاع قد می‌کشد. نکته مهم درباره این گیاه که نباید فراموش کنید این است که برای سگ‌ ها و گربه‌ ها سمی می‌باشد.

دما: این گیاه در دمای بین ۱۳ تا ۲۴ درجه‌ی سانتی‌گراد (۵۵ تا ۷۵ درجه‌ فارنهایت) بهترین رشد را دارد. هر چد در دماهای پایین‌تر و بالاتر نیز زنده می‌ ماند.

نور: این گیاه را می‌ بایست از نور مستقیم خورشید حفظ کرد و فقط فضای روشنی را برای آن فراهم نمود. این گیاه همچنین در شرایط کم‌ نوری هم تحمل خوبی دارد.

آبیاری: در بهار و تابستان آن‌ قدر در گلدان آب‌ بریزید تا از زیر گلدان نشت کند و خاک را همیشه مرطوب نگه دارید، سپس سینی زیر گلدان را بردارید تا باعث پوسیدگی ریشه‌ گیاه نگردد. در طول زمستان آبیاری را کمتر کرده و خاک را از آب اشباع نکنید.

خاک: یک خاک خوب با هوادهی خوب به ریشه‌ گیاه کافی می‌باشد.

تعویض گلدان: گیاه انجیر چسب علاقه‌ای به تعویض گلدان ندارد. اگرچه مایل است ریشه‌ هایش را به اندازه‌ برگ‌ هایش گسترش دهد، پس بهتر است هر دو سال یک‌بار گلدانش را عوض کرده و ریشه‌های فرعی که از ریشه‌ اصلی بیرون زده است را ببرید، البته اگر از گلدان بزرگ‌‌تری استفاده می‌‌کنید نیازی به هرس کردن ریشه‌‌ها نیست. هرس کردن ریشه باید در طول بهار و بعد از هرس کردن گیاه انجام شود.

کوددهی: از یک کود مایع رقیق ماهی یک بار در طول بهار و تابستان استفاده کنید.

رطوبت: رطوبت معمول اتاق کافی است.

تکثیر: گیاه انجیر چسب از طریق قلمه گرفتن به سادگی تکثیر می‌‌شود. فقط کافی است قلمه را در گلدانی بکارید.

 

برچسب‌ها: بدون برچسب

دیدگاه شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *