تراس-سبز-ولنجک

تراس سبز چیست؟ طراحی و اجرای تخصصی جذاب ترین تراس سبز

متریال (مصالح) پوشش کف: چمن مصنوعی

متریال (مصالح) پوشش دیوار:  دیوار سبز + بتن اکسپوز

سیستم آبیاری:  آبیاری قطره ای هوشمند + سیستم مه پاش

متریال (مصالح) پوشش جان پناه تراس:  شیشه سکوریت + گلدان (باکس) فلزی + پوشش گیاهی (درختچه و گیاهان تزیینی)

مبلمان: نیمکت چوبی

نورپردازی:  پروژکتور ویترینی (پروژکتور سیلندری) پروژکتور ریلی مخصوص رشد گیاه (Grow Light)

طراح و مجری دیوار سبز: شرکت دیوار سبز

مکان: تهران، منطقه 1، ولنجک

 

تراس سبز یا تراس گاردن باعث زیبا شدن محل زندگی و محل کار شما خواهد شد که برای محیط های کوچک و آپارتمانی که حیاط ندارند و تراس دارند بکار برده می شود و در زیبایی محیط نقش بسزایی دارد.در ادامه این مقاله با ما همراه باشید 

فهرست مطالب

تراس گاردن چیست؟

یکی از روش‌های طراحی تراس آپارتمان ، تراس سبز یا تراس گاردن است که برای شما یک فضای دوست داشتنی برای استراحت روزانه یا گذراندن اوقات فراغت در محیط منزل ایجاد می کند .

شما ، می توانید فضای بالکن خود را به زیباترین شکل تبدیل به تراس گاردن کنید ، شما با چینش گلدان های چوبی ، پلاستیکی و فلاورباکس ها ، می توانید تراس گاردن برای خانه خود ایجاد کنید و فضای غیر قابل استفاده بالکن را به محلی مناسب برای پرورش گل یا حتی سبزیجات مورد علاقه تبدیل کنید .

بعضی اوقات در تراس گاردن از سایبان هم استفاده می‌شود تا بتوان به راحتی در محیط ، سایه ایجاد کرد یا گل‌های رونده و پیچک را درون بالکن پرورش داد. طراحی این نوع تراس گاردن ، می تواند از نمای بیرونی ، باعث جذب افرادی که به نمای ساختمان شما خیره می شوند ، نیز بشود .

معرفی تراس سبز

تراس سبز یا تراس گاردن باعث زیبا شدن محل زندگی و محل کار شما خواهد شد.

تا همین چند دهه قبل، معمولاً خانه‌ها بزرگ بودند و دارای حیاطی بودند که ساکنین آن منزل، به کاشت گیاه و گل و درخت در آن حیاط می‌پرداختند.

امروزه، زندگی آپارتمانی پیوسته در حال گسترش است و دیگر خانه‌ها مثل سابق نیستند که دارای حیاط باشند.

نبود حیاط در خانه‌ها باعث شده است که فضای سبز موجود در آن‌ها کاهش بسیار زیادی پیدا کند.

در واقع فردی که در یک واحد آپارتمانی کوچک یا حتی بزرگ زندگی می‌کند، به جای حیاط، دارای یک تراس است. 

معرفی تراس سبز

البته متاسفانه بسیاری از واحدهای آپارتمانی از همین تراس هم محروم هستند. اگر واحد آپارتمانی شما دارای تراس باشد با ذوق و خلاقیت خود می‌توانید آن تراس را به تراس گاردن یا تراس سبز تبدیل کنید.

در صورتی که شما در خانه، تراس سبز یا تراس گاردن داشته باشید روحیه شما و اعضای خانواده شما به طرز قابل ملاحظه ای افزایش پیدا خواهد کرد و منزل شما هم منظره خاصی پیدا خواهد کرد؛ به نحوی که مهمان‌هایی که به خانه شما می‌آیند هم لذت بسیار زیادی از بودن در منزل شما خواهند برد.

قبل از اینکه به توضیح تراس سبز بپردازیم، فرق بین تراس و بالکن را توضیح می‌دهیم. تراس، یک کلمه انگلیسی هست که معادل آن در فرهنگ ایرانی، بهار خواب خواهد بود.

همانطور که در فرهنگ ایرانی، بهار خواب به جایی می‌گویند که دارای سقف نیست، تراس هم فضایی است که سقف ندارد و جزء مساحت آپارتمان هم محاسبه نمی شود.

بالکن هم یک کلمه انگلیسی است که معادل آن در فرهنگ فارسی ایوان کوچک است. همان طور که می‌دانید ایوان کوچک در فرهنگ فارسی، به جایی گفته می‌شود که سقف دارد و یک طرف آن هم به فضای بیرونی، دید دارد.

امروزه تراس و بالکن را معمولاً معادل هم می‌دانند و در فرهنگ عامیانه ایرانی به فضای درون آپارتمان یا منزل مسکونی که از آن استفاده‌های متعددی می‌شود، تراس یا بالکن می‌گویند.
امروزه طراحی تراس سبز به یک کار بسیار پرطرفدار و البته تخصصی تبدیل شده است. شرکت‌های زیادی وجود دارند که به طراحی تراس سبز در واحدهای آپارتمانی می‌پردازند.

البته در منزل مسکونی هم می‌توان تراس سبز داشت؛ ولی با توجه به اینکه معمولاً منازل مسکونی، دارای حیاط هستند، استفاده از تراس سبز بیشتر مختص واحدهای آپارتمانی می‌باشد.

علاوه بر آپارتمان و منزل مسکونی، در ویلا‌ها هم طراحی تراس سبز، رونق زیادی دارد. اگر شما قصد دارید که برای واحد مسکونی خود تراس سبز درست کنید، می‌توانید با کارشناسان و طراحان شرکت دیوار سبز تماس حاصل کنید.

همکاران ما در این شرکت، همواره پاسخگوی سوالات شما در زمینه طراحی تراس سبز می‌باشند.

اجرای تراس سبز

شرکت‌های تخصصی در زمینه درست کردن تراس سبز، به اجرای آن می‌پردازند. یکی از مطرح ترین شرکت‌ها در این زمینه، شرکت دیوار سبز است. این شرکت برای اجرای تراس سبز مراحل زیر را طی می‌کند:
1. در مرحله اول، شرکت دیوار سبز، کارشناسان خود را به واحد مسکونی و اداری شما اعزام می‌کند و شرایط تراس شما را مورد بررسی قرار می‌دهد.
2. در مرحله دوم، طراحی کامپیوتری تراس سبز شما به وسیله طراحان حرفه ای و با تجربه دیوار سبز صورت می‌پذیرد.
3. در مرحله بعدی هم اگر شما طرح ایجاد شده توسط طراحان دیوار سبز را پذیرفتید و آن طرح، مورد علاقه شما بود، اجرای فیزیکی تراس سبز در منزل شما و یا محل کار شما آغاز خواهد شد.

طراحی تراس گاردن (Terrace Garden) ؛ ایده ای نوین در معماری

تراس گاردن یکی از ایده های نوین در معماری جدید است. انسان به ویژه ساکنان شهرها و کلانشهرها ناچار به انتخاب سبک زندگی پرتراکم شهری شده اند.

این تراکم به نوع ساخت و سازها اشاره دارد. به همین جهت سهم هر فرد از فضای سبز، محدود به فضای عمومی شهر است. دو تا سه دهه گذشته این محدودیت به دست مهندسان برداشته شده است و فضای سبز را به محل سکونت افراد وارد کرده‌اند.

این ایده ها با نام ساختمان های سبز در جهان شناخته می‌شوند. این فضاها بخش مهمی از توسعه پایدار شهری محسوب می‌شوند.
در ایران نیز تقاضا برای احداث تراس گاردن افزایش یافته است.

زیرا اثر اقتصادی، فردی، اجتماعی و اکولوژیکی آن در آینده مشخص خواهد شد. تراس گاردن از دو کلمه «تراس» به معنی بهارخواب و «گاردن» به معنی باغ ساخته شده است.

مزایای تراس سبز

تراس سبز، مزایای فراوانی برای ساکنین یک واحد مسکونی و یا کارکنان یک واحد اداری و تجاری دارد.

در واقع با اجرای تراس سبز در یک مکان، همواره ساکنان آن مکان، جایی برای گذراندن اوقات فراغت خود خواهند داشت.

همچنین اگر تراس سبز در یک محیط بزرگ اجرا شود می‌‌توان از آن برای مهمانی‌ها و دورهمی‌ها استفاده کرد.

امروزه دسترسی به فضای سبز برای بسیاری از خانواده‌ها کار راحتی نیست و آنقدر پارک‌ها و فضاهای تفریحی موجود در کشورمان شلوغ هستند که خانواده‌ها احساس راحتی در آن‌ها نمی کنند.

بسیاری از خانواده‌ها هم فرصت و زمان کافی برای رفتن تا پارک و فضای سبز را ندارند.

بنابراین وجود تراس سبز می‌توانند به عنوان یک پارک کوچک در منزل شما، کارایی داشته باشد. 

مزایای تراس سبز

وجود تراس سبز، بالکن یا تراس منزل و محل کار شما را به فضایی برای رشد سبزیجات و گیاهان و گلهای مختلف تبدیل می‌کند.
از طرف دیگر وجود تراس سبز در یک واحد مسکونی تجاری و اداری باعث می‌شود که هوای درون آن تصفیه شود. با توجه به آلودگی شدید هوا مخصوصاً در شهرهای بزرگ و پرترافیک کشور ایران، درون واحدهای مسکونی و اداری و تجاری هم پر از آلودگی است. بنابراین تراس سبز می‌تواند میزان زیادی از دی اکسید کربن موجود در یک محیط را با اکسیژن عوض کند و در نهایت، سلامتی افراد حاضر در آن محیط را در بلند مدت تضمین نماید.
یک تراس سبز می‌تواند فضای بسیار مناسبی را برای استراحت و مطالعه کردن فراهم کند. همچنین تراس سبز می‌تواند یک فضای بسیار مناسب برای پرورش گل و گیاه را در محل زندگی یا محل کار افراد فراهم آورد. از سوی دیگر، تراس سبز می‌تواند باعث ایجاد فضای گلخانه در منزل شود.
همین مزایای فوق العاده وجود تراس سبز در یک محیط باعث شده است که هر روزه به تعداد طرفداران و علاقه مندان به داشتن تراس سبز در شهرهای کوچک و بزرگ و حتی در روستاهای کشور ایران اضافه شود.

المان های مورد استفاده در تراس گاردن

در طراحی تراس گاردن، برخی از المان های مهم عبارتند از:

1- مبلمان حیاطی: برای نشستن و استراحت در تراس گاردن، مبلمان حیاطی مانند میز و صندلی‌هایی با طرح‌های زیبا و مقاوم در برابر شرایط جوی مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند.

2- سایه‌بان: برای حفاظت از تراس گاردن در برابر آفتاب و نور خورشید، سایه‌بان‌هایی مانند چتر و پرده‌های سایه‌بان مورد استفاده قرار می‌گیرند.

3- گلدان‌ها: گلدان‌هایی با طرح‌ها و اندازه‌های مختلف می‌توانند تراس گاردن را زیبا و شاداب کنند.

4- روشنایی: برای استفاده از تراس گاردن در شب، روشنایی‌هایی مانند لامپ‌ها، چراغ‌های دیواری و فانوس‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

5- آبنما: یک آبنما با طرح‌های زیبا می‌تواند تراس گاردن را زیباتر کند و صدای آبنما می‌تواند برای شما آرامش بخش باشد.

6- پوشش‌های دیواری: برای تزئین دیوارهای تراس گاردن، پوشش‌های دیواری مانند کاشی و سنگ مورد استفاده قرار می‌گیرند.

تمامی این المان‌ها می‌توانند به تراس گاردن شما زیبایی و جذابیت بیشتری ببخشند.

گیاهان مناسب در طراحی تراس گاردن

برای داشتن تراسی زیبا و دلنشین ، راه‌های بسیاری وجود دارد که از جمله آنها استفاده از گل و گیاهان مناسب با فضای شما است . تراس و بالکن را می توان با گل‌ها و گیاهان گل دار با غنچه‌های رنگارنگ ، به فضایی زیبا و باشکوه تبدیل کرد .

همانطور که در بالا ذکر شد ، برای تزیین و دکوراسیون تراس و بالکن می-توان ، با توجه به موقعیت مکانی که آپارتمان شما در آن قرار دارد ، از گل‌ها و گیاهان مناسب استفاده کرد.

مثلا در فصل گل دهی ، گل شمعدانی با غنچه‌های رنگارنگ و زیبای خود می تواند فضای بالکن شما را به مکانی دلنشین تبدیل کند ، با توجه به اینکه طبیعت گل شمعدانی وابسته به نور است ، می‌توان از آن به صورت آویز ، برای تزیین و شادابی تراس و بالکن استفاده کرد.

از گل‌ها و گیاهانی مانند : شب بوی پاکوتا ، آفتاب پرست ، رازک ژاپنی ، گل‌های همیشه بهار ، بگونیای همیشه گل دار ، جعفری ، آهار ، تاتوره ، محبوبه شب ، یاس رونده ، انواع شاه پسند ، تاج خروس ، داوودی ، خورشیدی که می‌توانند در روزهای آفتابی و گرم ، زینت بخش تراس و بالکن باشند ، می توان استفاده کرد. گیاهانی که نام برده شد ، طول عمر یک ساله و دو ساله دارند و در این مدت محیطی دلنشین و باشکوه را به ارمغان می‌آورند.

از گل‌ها و گیاهانی چون حنا ، فلوکس ، زنبق رشتی (همیرو کالیس) ، پروانش (پریوش) ، آجوگا ، پیچ تلگرافی و بنفشه ، می توان برای تراس و بالکن‌هایی که در محیطی نسبتا کم نور قرار دارند و در نیمی ‌از اوقات روز در سایه هستند استفاده کرد.

همچنین از گل‌ها و گیاهانی مانند : مارانتا ، پتوس ، انواع فیلو دندرون ، مارچوبه زینتی ، برگ بیدی ، برگ عبایی ، نخل شامادورا و نخل اریکا ، برای پاسیوی آپارتمان‌هایی که در محیطی کاملا ًسایه قرار دارند استفاد می‌شود ، البته به شرط آنکه آپارتمان در مناطق بسیار گرم کشور نباشد و بتوان تا حدودی رطوبت را نیز برای این گیاهان تامین کرد.

از گیاهان دیگری که به عنوان گیاهان مناسب برای تراس و بالکن با نور نسبتا کم به حساب می‌آیند ، می توان به نی خیزران ، پاپیتال ، میخک هندی ، شمشاد توپی، شمشاد نعنایی ، برگ بو ، یال اسبی و آکوبا اشاره کرد 

مزایای تراس گاردن

طراحی و ساخت تراس گاردن در ساختمان، مزایایی را در زمان حال و آینده به همراه دارد. این مزایا از جنبه های مختلف قابل بررسی هستند. بناهایی که تراس گاردن دارند با استقبال بیشتر مردم روبه‌رو شده‎اند. این استقبال منجر به تحول در ساخت و ساز و توسعه پایدار شهری شده است.

مزایای تراس گاردن به شرح زیر می باشد:

• تاثیر مثبت بر روح و روان افراد: روانشناسان تاکید دارند که فضای سبز بر روی اخلاق و اعصاب افراد تاثیر مثبتی دارد. بنابراین فردی که روان آرام و شادابی دارد در بستر اجتماعی نیز کارایی مطلوبی خواهد داشت.

• کاهش آلودگی‌ها: پوشش گیاهی باعث تصفیه هوا و جذب آلودگی می‎شود. در نتیجه به تولید هوای سالم و پاک کمک می‎کند. آلودگی صوتی ناشی از سر و صدای زیاد ماشین ها را نیز کاهش می‎دهد. از طرف دیگر به کاهش گرمای محیط نیز کمک شایانی می‌کند. زیرا در محدوده شهری به دلیل وجود وسایل نقلیه و… افزایش دما و گرما مشاهده می شود. بنابراین می‎توان گفت تراس گاردن نقش مثبتی، هر چند کوچک در بهبود محیط زیست شهری ایفا می‎کند.
• سلامت جسم: یکی از پیامدهای کاهش آلودگی، کم شدن امراض و بیماری‎های ناشی از آلودگی است. کاهش بیماری‎های ریوی و تنفسی، پوستی، امراض قلبی و… را می‌توان نام برد. این پیامدهای مثبت در چند ماه مشخص نمی‎شود. بلکه با پایش و مطالعه می‌توان اثر آن‎ها را در میان مدت و بلندمدت مشاهده کرد.

• اقتصادی: صرفه جویی در هزینه ها را به دنبال دارد. اگر عوامل قبل محقق شد بر ارزش اقتصادی بنا افزوده می شود. در نتیجه نسبت به ساختمان‎های معمولی با تقاضای بیشتری مواجه می شود.
احتمالاً در آینده تراس گاردن محدود به املاک مسکونی نباشد. ممکن است در مراکز اداری، تجاری، بیمارستان ها و… نیز ساخته شوند.

ویژگی های تراس گاردن

یک تراس گاردن ، با سپری که توسط سبزی گیاهان ایجاد می کند ، به محض شکوفایی کامل ، می تواند قسمت زیادی از فضای کوچک شما را در فضای باز ، پنهان کند و فضایی صمیمی تر و امن تری ایجاد کرده و در بین مجموعه های بزرگ آپارتمان به شما خلوت و آرامش ببخشد.

با توجه به اینکه ، گیاهان جایگاه متفکرانه ای دارند و برفضا تاثیر می گذارند ، یک تراس گاردن به سبک ژاپنی می تواند فضایی مقدس را در منطقه‌ای کوچک ایجاد کند و همه چیز را ساده ، خیره کننده و منحصر به فرد نگه دارد .

یک افزودنی عالی برای هر آپارتمان مدرن ، یک تراس گاردن مینی‌مالیستی است که مایل است دارای چند عنصر طبیعی نیز باشد. شما می توانید با مرتب کردن گیاهان گلدان نزدیک نرده ، فضا را باز و جادار نگه دارید.

قدم زدن روی یک تراس کاملاً سبز ، در جایی مثل کلان‌شهرها که ساختمان‌های خاکستری رنگ آنجا را تصرف کرده اند ، به انسان احساس طراوت می دهد و اگر گیاهانی که به تراس اضافه می شوند ، از لحاظ رنگ ، تضاد بیشتری با رنگ های شهر داشته باشند ، تاثیر بیشتر و بهتری خواهند گذاشت.

تفاوت تراس و بالکن

تراس گاردن و بالکن تفاوت هایی اساسی با یکدیگر دارند. تراس به لحاظ معماری غیرمسقف است، البته گاهی سایبان نصب می‎شود. همانطور که از نامش پیداست برای استفاده از هوای مطبوع بهار طراحی شده است که به ساختمان الحاق می‎شود.

نکته مهم این است که جزو مشاعات محسوب می شود. یعنی متعلق به یک فرد خاص در مجتمع نیست. تمام افراد، در هر زمان حق استفاده از این مکان را دارند. قابل انتقال و خرید و فروش به یک فرد دیگر نیست. هرگونه تغییر در ظاهر باید با اجازه تمام مالکین صورت بگیرد.

بالکن در لغت به معنای ایوانک تعریف شده است. دارای سقف است که به دیوارهای ساختمان متصل می باشد. فضایی کاملاً شخصی محسوب می شود. از یک یا هر سه جهت به فضای بیرون دید دارد. محیط بسته آن با نرده، نیم دیوار، دیوار یا ترکیب هر دو کامل می شود.

بالکن فضای بسیار کوچکی دارد و معمولاً بیش از دو نفر نمی توانند در آن استراحت کنند. تفاوت دیگر تراس و بالکن این است که معمولاً مساحت تراس بیشتر از بالکن است.

به دلیل اینکه افراد بیشتری از آن استفاده می‎کنند. نکته مهم دیگر این است که بالکن با گذرگاه یا کوچه ارتباط دارد. در گذرگاه های کمتر از 10 متر، ساخت بالکن ممنوع است. عرض بالکن با توجه به عرض گذرگاه، با توجه به قانون متغیر می‎باشد

مهم ترین نکات در طراحی تراس سبز

مهمترین نکاتی که در طراحی و اجرای تراس سبز مورد توجه قرار می‌گیرند عبارتند از:


1. آب و هوای محیط
2. نحوه هدایت آب برف و باران
3. هزینه‌های مربوط به طراحی و اجرای تراس سز و همچنین هزینه‌های مربوط به نگهداری آن
4. نحوه نگهداری تراس سبز در فصل تابستان و نحوه مقابله با گرمای تابستان
5. نحوه نگهداری تراس سبز در فصل زمستان و نحوه مقابله با سرمای زمستان

مهم ترین نکات در طراحی تراس سبز

مکان مناسب اجرای تراس سبز

تراس سبز را می‌توان در هر نوع تراسی و با هر سایز و ابعادی ایجاد کرد. بسیاری از افرادی که علاقه زیادی به ایجاد تراس سبز در منزل یا محل کار خود دارند، از ترس اینکه تراس آنها، متراژ کمی دارد، برای انجام این کار اقدام نمی‌کنند.

این در حالی است که تراس سبز را می‌توان در تراس‌های بسیار کوچک هم اجرا کرد. از طرف دیگر نباید نگران آب و هوای محل زندگی و محل کار خود باشید، چرا که تراس سبز را می‌توان در هر نوع آب و هوایی ایجاد کرد.

البته بدیهی است که گیاهان مورد استفاده در تراس سبز و همچنین نحوه نگهداری تراس سبز از یک آب و هوایی به آب و هوای دیگر و از یک منطقه جغرافیایی به منطقه جغرافیایی دیگر، متفاوت است؛ ولی چیزی که قطعی است این است که امکان ایجاد تراس سبز در هر جایی وجود دارد.
با همه این اوصاف، امکان ایجاد تراس سبز در مناطق مرطوب و خوش آب و هوا مثل شهرهای شمالی کشور، بیشتر امکان پذیر است.

گیاهان مناسب تراس سبز

گیاهانی که برای تراس سبز مناسب هستند، دارای یک سری ویژگی‌ها هستند که این ویژگی‌ها در ادامه آمده است:

  1. گیاهانی برای استفاده در تراس سبز، مناسب هستند که ارتفاع رشد آنها کم است، ولی به سرعت رشد می‌کنند و گسترش پیدا می‌کنند.
  2. گیاهانی که به صورت فیبری رشد می‌کنند، یعنی رشد آنها به نحوی است که روی سطح سقف، گسترده می‌شوند و از سقف محافظت می‌کنند، گزینه بسیار مناسبی برای استفاده در تراس سبز می‌باشند. 
  3. گیاهانی که نیاز به نگهداری و رسیدگی کمی داشته باشند و کود دهی و کاشت دانه برای آنها مورد نیاز نباشد، برای استفاده در تراس سبز، گزینه خوبی هستند.
  4. گیاهان مقاوم در برابر خشکی و کم آبی هم برای استفاده در تراس سبز، مناسب تر هستند.
  5. گیاهانی برای استفاده در تراس سبز مناسب هستند که گرده افشانی در هوا نداشته باشند. گرده افشانی گیاهان، احتمال آسیب رساندن به پوشش گیاهی مناظر اطراف را افزایش می‌دهد.
  6. گیاهانی که نیازمندی خاصی برای تغذیه و کود دهی و همچنین برای آبیاری ندارند، برای استفاده در تراس سبز مناسب هستند.

خرید تراس سبز

به منظور ایجاد تراس سبز در منزل مسکونی خود می‌توانید با شرکت‌هایی که به صورت حرفه ای این کار را انجام می‌دهند، تماس حاصل کنید و نمونه کارهای آن شرکت‌ها را مشاهده کنید.

یکی از این شرکت‌ها، شرکت دیوار سبز است که چند سالی است که در امر ایجاد تراس سبز و سایر کارهای مروط به ایجاد فضای سبز فعالیت می‌کند.

البته خود شما هم می‌توانید به صورت فردی و بدون کمک گرفتن از شرکت خاصی، اقدام به ایجاد تراس سبز در منزل خود کنید؛

اما باید قبل از انجام این کار، مطالعات لازم را انجام دهید و با افراد با تجربه مشورت کنید.

قیمت تراس سبز

نمی توانیم قیمت دقیقی برای طراحی و اجرای تراس سبز عنوان کنیم، چرا که عوامل مختلفی در تعیین قیمت طراحی و اجرای تراس سبز تاثیر گذار هستند. اولین و تاثیرگذارترین عامل هم ابعاد تراس یا بالکن شما می‌باشد. طبیعتاً هر چقدر تراس محل مورد نظر شما بزرگ تر باشد، هزینه طراحی و اجرای تراس سبز هم برای آن بالاتر خواهد بود.
نوع آب و هوای محلی که قرار است در آنجا تراس سبز را ایجاد کنید و همچنین انتظاری که شما از تراس سبز دارید، در قیمت نهایی تراس سبز تاثیر گذار هستند. بعضی از افراد به دنبال ایجاد تراس سبز فوق العاده زیبا و با المان‌های مختلفی هستند. طبیعتا این نوع تراس، از قیمت بالاتری نسبت به یک تراس سبز ساده و با المان‌های کم تر برخوردار خواهد بود.

فضای سبز در تهران

شرکت فنی مهندسی دیوار سبز (وی آی پی سابق) با استفاده از اصول مهندسی ساخت و دانش شناخت گیاهان برای کمک به ایجاد فضای سبز شهری و زنده کردن دوباره طبیعت در دل خانه ها فعالیت می کند.

از جمله خدمات ارائه شده توسط این شرکت شامل مواردی همچون : فلاور باکس چوبی و فلزی، تراریوم، مبلمان چوبی فضای باز، بام سبز، آلاچیق چوبی و… می باشد.

برای دریافت مشاوره و یا ثبت سفارشات خود با شماره تلفن ۲۲۰۶۶۵۰۲ -۰۲۱ تماس حاصل فرمایید و یا به صوزت حضوری به شرکت با نشانی سعادت آباد، خیابان سرو غربی – چهار راه قیصر امین پور(شهرداری ) – جنب گل فروشی گل باختر – پلاک هجده طبقه اول، زنگ سوم از پایین مراجعه فرمایید.

موقعیت شرکت دیوار سبز در تهران
سوالات متداول تراس سبز

تراس سبز یا تراس گاردن باعث زیبا شدن محل زندگی و محل کار شما خواهد شد.

تا همین چند دهه قبل، معمولاً خانه‌ها بزرگ بودند و دارای حیاطی بودند که ساکنین آن منزل، به کاشت گیاه و گل و درخت در آن حیاط می‌پرداختند.

امروزه، زندگی آپارتمانی پیوسته در حال گسترش است و دیگر خانه‌ها مثل سابق نیستند که دارای حیاط باشند.

نبود حیاط در خانه‌ها باعث شده است که فضای سبز موجود در آن‌ها کاهش بسیار زیادی پیدا کند.

در واقع فردی که در یک

1. در مرحله اول، شرکت دیوار سبز، کارشناسان خود را به واحد مسکونی و اداری شما اعزام می‌کند و شرایط تراس شما را مورد بررسی قرار می‌دهد.
2. در مرحله دوم، طراحی کامپیوتری تراس سبز شما به وسیله طراحان حرفه ای و با تجربه دیوار سبز صورت می‌پذیرد.
3. در مرحله بعدی هم اگر شما طرح ایجاد شده توسط طراحان دیوار سبز را پذیرفتید و آن طرح، مورد علاقه شما بود، اجرای فیزیکی تراس سبز در منزل شما و یا محل کار شما آغاز خواهد شد.

تراس سبز را می‌توان در هر نوع تراسی و با هر سایز و ابعادی ایجاد کرد.تراس سبز را می‌توان در تراس‌های بسیار کوچک هم اجرا کرد. از طرف دیگر نباید نگران آب و هوای محل زندگی و محل کار خود باشید، چرا که تراس سبز را می‌توان در هر نوع آب و هوایی ایجاد کرد.

برچسب‌ها: بدون برچسب

دیدگاه شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *