دم-گربه-ای

دم گربه ای، آنتی بیوتیک اکواریوم شما! / شرکت دیوار سبز

دم گربه ای از گیاهان آبزی زیر آبی است و اکواریوم شما را سبز می کند. این گیاه دارای ترشح مواد آنتی بیوتیک است که می تواند کمک به جلوگیری از رشد جلبک سبز آبی کند.
برگهای آن در حلقه های چهار تا هشت تایی، به طول ۱ تا ۴ سانتی متر و گستردگی ۲ تا ۵ میلی متر می روید. این گیاه دوپایه دارای گلهای نر و ماده بر روی گیاهان جداگانه است. گل آن ۱۲ تا ۲۰ میلی متر قطر دارد با سه گلبرگ گرد و سفید رنگ به طول ۸ تا ۱۰ میلی متر بر روی گیاهان نر، و طول ۶ تا ۷ میلی متر بر روی گیاه ماده یافت می شود. سرعت رشد این گیاه سریع است و شما می توانید در وسط اکواریم یا در عقب آن این گیاه را بکارید. میزان رشد آن بستگی زیادی به مقدار نور و مواد غذایی موجود دارد.
باید گفت که رشد آن در شریط نامناسب متوقف نمی شود، ولی گیاه شروع به رنگ پریدگی می کند و رشد پیچکها و برگهای نازک آن کم می‌شود. این گیاه به نور متوسط نیاز دارد و در محدوده نور متوسط خیلی زیاد رشد مناسبی دارد. به علاوه رشد و رنگ این گیاه به نور و کود مورد استفاده نیز بستگی دارد. دمای مناسب آب محل رشد آن ۱۲ تا ۲۸ درجه سانتیگراد با PH بین 5 تا 9 می باشد. این گیاه نگهداری چندان سختی ندارد و سطح نگهداری این گیاه آسان تا متوسط است.

برچسب‌ها: بدون برچسب

دیدگاه شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *