پرهیز-از-توسعه-و-کاشت-گیاهان-و-درختان-آب-بر

پرهیز از توسعه و کاشت گیاهان و درختان آب بر / شرکت دیوار سبز

مدیرکل محیط زیست استان تهران مطرح کرد؛

پرهیز از توسعه و کاشت گیاهان و درختان آب بر

به گزارش خبرگزاری مهر؛ کیومرث کلانتری با اشاره به اینکه فضای سبز علاوه بر اینکه به زیبایی شهرها می‌افزاید باعث کاهش آلاینده‌های محیط زیستی شده و فضای نشاط و شادابی ایجاد می‌کند، افزود: بر اساس قانون هوای پاک سرانه فضای سبز باید به حداقل ۱۵ متر مربع برای هر شهروند برسد و در این خصوص در خیلی از شهرهای اقماری تهران سرانه فضای سبز کمتر از استاندارد کشوری است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با تاکید بر اینکه درخت یک موجود زنده است و در تولید اکسیژن و کیفیت هوا تأثیرگذار است، اظهار داشت: با توجه به کمبود آب و استفاده بهینه از منابع آبی موجود باید درختان کم آب بر و سازگار با محیط کاشته شوند و از توسعه و کاشت گیاهان و درختان آب بر نیز خودداری شود.

وی با بیان اینکه آبیاری درختان از پساب تصفیه شده و به صورت قطره‌ای، بهره‌وری حداکثری از آب را فراهم می‌کند، ادامه داد: توزیع عادلانه فضای سبز نیز در محلات یک ضرورت است و باید همه شهروندان دسترسی لازم به بوستان‌ها و فضای سبز در کوتاه‌ترین فاصله از محل سکونت را داشته باشند.

کلانتری هفته منابع طبیعی را یک فرصت دانست تا همه بخش‌های صنعتی و خدماتی نیز با دریافت درخت بتوانند در حد استانداردهای محیط زیستی فضای سبز خود را توسعه دهند و متذکر شد: کلیه واحدهای صنعتی و خدماتی و شهرک‌های صنعتی موظف هستند حداقل ۱۰ درصد از عرصه‌های خود را به فضای سبز اختصاص دهند.

وی در ادامه به تغییر کاربری در اراضی فضای سبز داخل شهرها اشاره داشت و گفت: هرگونه تغییر کاربری فضای زمینی سبز داخل محدوده قانونی شهرها ممنوع است و در صورت ضرورت شهرداری‌ها به عنوان متولی فضای سبز شهری باید زمین جایگزین را معرفی کنند و از سرانه فضای سبز نباید کاسته شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در پایان با بیان اینکه فضای سبز شمال و شرق تهران حکم ریه‌های تنفسی شهر تهران را دارد و باید با جدیت توسط شهرداری و منابع طبیعی حفظ شود و توسعه یابد، خاطر نشان کرد: هرگونه تغییر کاربری باغ‌های درون شهر و قطع درختان برای تبدیل زمین آن به کاربری‌های دیگر بدون جایگزین قابل قبول نخواهد بود و سازمان حفاظت محیط زیست در کمیسیون ماده ۵ مخالف اینگونه تغییرات است.

برچسب‌ها: بدون برچسب

دیدگاه شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *