گیاه-دیوار-سبز---گیاه-اژدها

گیاه دیوار سبز: درخت اژدها یا دراگون / شرکت دیوار سبز

درخت اژدها (درخت دراگون) گیاهی خانگی است که نیاز کمی به نگهداری دارد و برای استفاده در دیوار سبز مناسب است.

این گیاه از دسته گیاهان تریکالر یا سه رنگ ها است که عموما گیاهان رنگین کمانی خوانده می‌شوند و دارای حاشیه زرد و کرم در حاشیه برگ های سبز هستند. با نور مناسب، گیاه دراگون سالانه حدود ۴۵ سانتیمتر در سالهای اول رشد می‌کنند و ممکن است در مجموع به ارتفاع ۳ تا ۴٫۵چهار و نیم متر برسد.

دراسینا برای سگ ها و گربه ها بسیار سمی است. برگ این گیاه هنگامی که توسط سگ و گربه خورده می‌شود سبب علائم بالینی ادم صورت و دهان (تورم)، سرازیر شدن آب دهان، استفراغ و بی اشتهایی می‌شود. این گیاه همانند سایر اعضای خانواده خنجریان شامل ساپونین های استروئیدی است که می تواند برای انسان در هنگام جویده یا بلعیده شدن سوزش ایجاد کند اما برای انسان سمی محسوب نمی‌شود.

تصفیه هوا:

ناسا این گیاه را تصفیه کننده آلاینده های هوا نظیر بنزن، فرمالیدها، تری کلرواتیلن و زایلن می داند.

محل نگهداری:

درخت اژدها به نور غیر مستقیم خورشید و به میزان متوسط به بالا نیاز دارند. نقاط قهوه ای روی برگ ها معمولا نشان از این دارد که گیاه بیش از حد آفتاب دیده است. از سوی دیگر اگر گیاه به اندازه کافی نور نبیند برگها بی حال و رنگ پریده می‌شوند. دمای مناسب برای گیاه دراسنا، دمای معمول اتاق  و بین ۱۸ تا ۲۴ درجه سانتیگراد است. اگر چندین روز در زمستان منزل نیستید حتما دمای منزل را کنترل کنید. تغییر ناگهانی در دما ممکن است سبب افتادن برگ های پایینی شود. همچنین رطوبت معمول اتاق ها برای آن مناسب است.

آب و کود:

بهترین و مطمئن ترین راه برای کشتن این نوع از گیاه دراسنا این است که بیش از حد به آن آب بدهید. فقط زمانی به گیاهتان آب دهید که عمق ۳سانتی خاک خشک شده باشد. اجازه ندهید که زیر گلدانی پر آب بماند. در بهار و تابستان هر دو هفته یکبار و در پاییز و زمستان هر ماه از کود مایع استفاده کنید و آن را کودیاری نمایید.

تعویض گلدان:

گیاهان رنگین کمانی را هر ۲ سال یکبار در گلدانی با یک سایز بزرگتر قرار دهید تا زمانی که گیاه به ارتفاع مورد نظر برسد. پس از آن، گیاهتان را هر سه سال یکبار در همان گلدان  و یا یک گلدان دیگر با همان سایز در خاکی تازه قرار دهید.  گیاه دراسنا در گلدان کوچک با ریشه هایی در هم تنیده بهتر رشد می‌کند.

از یک خاک گلدان معمولی استفاده کنید و تا میتوانید بدون آسیب به ریشه ها، خاک قدیمی را جدا کنید.

فلوراید:

گیاه دراگون به فلوراید موجود در آب حساس است. قسمت های مرده، یا  سوخته بر روی برگ ها و وجود حاشیه  زرد یا قوه ای بر روی آنها ممکن است بیانگر این باشد که گیاه در به حد زیادی در معرض فلوراید بوده است. از خاک گلدان با پرلیت کم استفاده کنید و برای جلوگیری از جذب فلوراید از PH آن را بین ۶ تا 6.5  نگاه دارید، همچنین از کود دادن با کود سوپر فسفات پرهیز نمایید.

رسیدگی به ارتفاع:

گیاهان رنگین کمانی معمولا برای قرار دادن بر روی میز خریداری می‌شوند، اما پس از مدتی با رشد سریعی که دارند باید آنها را روی زمین قرار دهید. با مراقبت مناسب، آنها به حدی رشد میکنند که اغلب منازل نمی‌توانند آن را در خود جای دهند. زمانی که رشد گیاه بیش از حد بود و جایی برای آن نداشتید می‌توانید شاخه های بالایی را در ارتفاع مناسب قطع نمایید. ممکن است بالای آن لخت و بدشکل به نظر برسد اما پس از چند هفته ۲ انشعاب جدید از بیرون زده و شروع به شاخ و برگ دادن می‌کنند.

 

برچسب‌ها: بدون برچسب

دیدگاه شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *