راهنمای-انتخاب-گیاه-مناسب-برای-دیوار-و-نمای-سبز

راهنمای انتخاب گیاه مناسب برای دیوار سبز و نمای سبز / شرکت دیوار سبز

برای اینکه انتخاب مناسبی از گیاهان دیوار سبز داشته باشید باید به بافت، رنگ و میزان آب و نور موردنیاز گیاهان توجه کنید. پارامترهایی که جهت انتخاب گیاه مناسب برای گرین وال باید در نظر گرفته شوند عبارت اند از:

  1. نور مورد نیاز برای رشد گیاه:

برخی از گیاهان در محیطهای کم نور رشد می کنند و برخی از آنها برای زندگی به نور فراوان و مستقیم نیاز دارند. به طور مثال اقاقیا و چنار در دیوار سبز بیرونی باید مورد استفاده قرار گیرند زیرا به نور زیاد نیاز دارند.

  1. آبیاری گیاه:

بعضی از گیاهان نیاز به آبیاری روزانه دارند، در صورتی که دسته‌ای از آنها تا یک هفته بدون آب شاداب می مانند. روش کار در داخل ساختمان این است که یک سیستم آبیاری خودکار برای آنها در نظر گرفته می‌شود.

  1. شرایط آب و هوایی:

برای ایجاد دیوارهای سبز خارجی باید به شرایط محیطی منطقه توجه ویژه‌ای شود. باید میزان بارندگی و مقدار گرمای هوا سنجیده شود. همچنین بهتر است گیاهانی انتخاب شوند که با نوسانهای دمایی محیط سازگار باشند.

  1. مقدار خاک موردنیاز برای رشد گیاه:

انتخاب خاک مناسب برای رشد گیاه بسیار ضروری است، به طور مثال تناسب بین خاک و سنگریزه‌ها در رشد و گستردگی گیاهان آبشاری بسیار حائز اهمیت است.

  1. دمای موردنیاز برای رشد گیاه:

پارامتر دیگری که در پرورش یک گیاه باید موردتوجه قرار گیرد دمای موردنیاز برای رشد آن می باشد. برخی از گیاهان برای رشد به دمای ۵ درجه و برخی به دمای ٣٠ درجه نیاز دارند.

  1. طیف رنگی برگها و گل گیاه:

اگر می‌خواهید دیواری زیبا بسازید بهتر است به طیف رنگی گیاهان انتخابی تان دقت کنید.

  1. نگهداری و هرس گیاهان:

همانطوری که در موارد پیشین ذکر شد هر گیاه برای زندگی به نور و آب وخاک متفاوت نیاز دارد. بنابراین برای نگهداری مناسب از گیاه باید این موارد در نظر گرفته شوند. هرس گیاهان در برخی از فصول سال، شرایط بهتری را برای رشد آنها فراهم می آورد.

 

  1. میزان حساسیت به باد:

 

برخی از گیاهان مناسب برای دیوار سبز بیرونی، به باد حساس بوده و باید در قسمتی از ساختمان قرار گیرند که از باد در امان باشند.

برچسب‌ها: بدون برچسب

دیدگاه شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *