سبزه‌ها-را-در-جاده‌ها-رها-نکنید

سبزه‌ها را در جاده‌ها رها نکنید / شرکت دیوار سبز

محبت‌خانی درباره سبزه‌های نوروزی نیز تأکید کرد: برخی از شهروندان در روز طبیعت این سبزه‌ها را روی سقف ماشین‌ها قرار می‌دهند و یا در جاده‌ها و خیابان‌ها رها می‌کنند که این اقدام باعث آلودگی و تصادف می‌شود. با شهرداری‌ها در این مورد نیز هماهنگی انجام شده است تا شهروندان بتوانند سبزه‌ها را در محل‌های خاصی رها کنند.

وی ادامه داد: متأسفانه گاهی به دلیل غفلت مسافران شاهد آتش سوزی در اراضی تحت مدیریت محیط زیست هستیم. از مردم خواهش می‌کنم اگر در مناطق بکر محیط زیست حضور می‌یابند و آتش روشن می‌کنند پس از پایان اتراق حتماً از خاموش شدن آتش اطمینان حاصل کنند.

محبت‌خانی افزود: همچنین از شهروندان خواهش می‌کنیم که شاخه‌ها را برای برافروختن آتش قطع نکنند و صدمه به محیط زیست نزنند.

وی هشدار داد: البته قطع درختان و آتش روشن کردن در مناطق چهارگانه محیط زیست که منجر به آتش سوزی گسترده شود حتماً جرم تلقی می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست در پایان به مساله زباله‌ها اشاره کرد و گفت: متأسفانه «روز طبیعت» به یکی از دغدغه‌های محیط زیست بدل شده است و چهره زشتی را برای مناطق رقم می‌زند.

محبت‌خانی هشدار داد: برخورد با خودروهایی که زباله خود را از ماشین به بیرون پرت می‌کنند در نوروز تشدید خواهد شد که در راستای فرهنگ‌سازی برای جمع‌آوری زباله‌ها، کیسه‌هایی از طریق محیطبانان در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

وی یادآور شد: جریمه پرتاب زباله از خودرو به بیرون در داخل شهر ۲۵ هزار تومان و در جاده‌ها ۳۵ هزار تومان است.

برچسب‌ها: بدون برچسب

دیدگاه شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *