اطلاعیه-سازمان-هواشناسی-درباره-وضعیت-بارش‌ها-در-روزهای-آینده

اطلاعیه سازمان هواشناسی درباره وضعیت بارش‌ها در روزهای آینده / شرکت دیوار سبز

سازمان هواشناسی کشور در اخطاریه‌ای اعلام کرد: یک سامانه بارشی از یکشنبه ۴ فروردین از جنوب، جنوب غرب و غرب وارد کشور می‌شود. انتظار می‌رود که این سامانه از روزهای یکشنبه تا سه شنبه غیر از مناطق جنوب شرق کشور در غالب نقاط کشور موجب بارش باران همراه با رگبار و رعد و برق و در ارتفاعات البرز و مناطق مرتفع زاگرس بارش برف شود.

به گزارش روابط عمومی گروه مهندسی دیوار سبز وی‌آی‌پی؛ با نفوذ توده هوای نسبی گرم از عرضهای جنوبی، غالباً بارش باران را انتظار داریم و به همین سبب موجب ذوب برف و افزایش شدت روانآب و طغیان رودخانه‌ها در منطقه جنوب و جنوبغرب می‌شود. همچنین به سبب ناپایداری نسبی شدید و بالا بودن احتمال دما وقوع رگبار ورعدوبرق و برخی نقاط تگرگ در مناطق غرب، جنوبغرب و جنوب کشور پیش بینی می‌شود. بیشینه بارش این سامانه در جنوبغرب و غرب کشور در استان‌های لرستان، ایلام، خوزستان، چهارمحال و کهگیلویه و بویر احمد پیش بینی می‌شود.

بر این اساس با توجه به شدت و مدت بارش در جنوبغرب و جنوب کشور انتظار طغیان رودخانه‌ها، وقوع سیلاب همراه با رگبار و رعدوبرق و وضع هوا در سایر استان‌ها به شرح زیر پیش بینی می‌شود:

دوشنبه ۹۸/۰۱/۰۵:

بارش باران همراه با رگبار و رعدوبرق و وقوع سیلاب، طغیان رودخانه‌ها در استان‌های خوزستان، بوشهر، ایلام، کرمانشاه، لرستان، کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری، نیمه غربی و جنوب فارس و دامنه‌های زاگرس در جنوب اصفهان و بعد از ظهر و شب با شرایط طوفانی (رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت) در غرب یزد، شمال اصفهان و جنوب استان مرکزی، همچنین بارش باران و در ارتفاعات بارش برف و لغزندگی جاده در جاده‌های کوهستانی و برفگیر استان‌های لرستان، چهارمحال و بختیاری، زنجان، همدان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، ارتفاعات البرز در استان‌های تهران، البرز، قزوین و سمنان و بارش باران همراه با احتمال آبگرفتگی معابر عمومی در گیلان و غرب مازندران.

سه شنبه ۹۸/۰۱/۰۶:

بارش باران همراه با رگبار و رعدوبرق و وقوع سیلاب و طغیان رودخانه‌ها در استان‌های خوزستان، ایلام، کرمانشاه، لرستان، کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری، بوشهر، جنوب فارس، غرب هرمزگان و جزایر خلیج فارس و دامنه‌های زاگرس در غرب اصفهان رگبار و رعدوبرق و وزش بادشدید با احتمال سیلابی شدن مسیلها در غرب استان یزد، غرب کرمان، قم. سمنان، خراسان شمالی. همچنین بارش برف و باران در ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی زاگرس و البرز.

بر این اساس اقدامات زیر توصیه می‌شود:

برای سفر در مسیرهای یاد شده لازم است برنامه ریزی با توجه به شرایط جوی انجام شود و طی روزهای آینده برای سفر در مناطق کوهستانی احتیاط لازم در نظر گرفته شود. همچنین از توقف در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مناطق مستعد سیلاب جدا خودداری شود.

به سبب بارشهای قابل ملاحظه و رگبار و رعدوبرق، وقوع سیلاب و طغیان رودخانه‌ها در غرب و جنوبغرب کشور پیش بینی می‌شود و توصیه می‌شود تمهیدات لازم از سوی مدیریت منابع آب بعمل آید.

به سبب پیش بینی وقوع رعدوبرق طی روزهای دوشنبه تا سه شنبه، صعودهای کوهستانی در البرز و بویژه زاگرس توصیه نمی‌شود و در غیر این صورت با رعایت حداکثر اقدامات لازم برای حفظ ایمنی انجام شود.

برچسب‌ها: بدون برچسب

دیدگاه شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *