ماهی-زبرا -در-شیشه-در-بسته-نخرید

اقدامات محیط زیستی در سال نو؛ / شرکت دیوار سبز

ماهی زبرا  در شیشه در بسته نخرید

لاستیک آتش نزدن، نخریدن ماهی زبرا در شیشه در بسته و رها نکردن ماهی قرمز در فضاهای شهری، از جمله توصیه‌های فرمانده یگان حفاظت محیط زیست در نوروز است. ‌

به گزارش گروه مهندسی دیوار سبز وی‌آی‌پی به نقل از خبرگزاری مهر؛ فرمانده یگان حفاظت محیط زیست از برگزاری رزمایش نوروزی یگان حفاظت محیط زیست خبرداد ودرباره چهارشنبه‌سوری، سبزه، خرید و فروش حیوانات، زباله‌ریزی در طبیعت، ماهی‌های زبرا و سیزده به‌در هشدارداد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست در نشست خبری پایان سال ۱۳۹۷ که صبح امروز در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد گفت: آتش زدن لاستیک و استفاده از باروت تحت عنوان ترقه در چهارشنبه‌سوری آلودگی صوتی و آلودگی هوا ایجاد می‌کند. این اقدامات قطعاً برای همه شهروندان همچنین برای گیاهان و حیات وحش آسیب زا است.

جمشید محبت‌خانی افزود: نباید برای یک ساعت شادی با آتش زدن لاستیک هوا را آلوده کنیم. متأسفانه برخی لاستیک‌ها را آتش می‌زنند و از روی تپه یا کوه به سمت پایین می‌غلتانند. این اقدام باعث آسیب پوشش گیاهی، حیات وحش و جنگل‌های بکر و حتی انسان‌ها می‌شود.

وی تأکید کرد: چنین اقداماتی علاوه بر آسیب‌های محیط زیستی ایجاد رعب و وحشت در مردم را نیز به دنبال دارد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست ادامه داد: دستورات ویژه چهارشنبه آخر سال به یگان حفاظت محیط زیست در استان‌ها ابلاغ شده است.

محبت‌خانی تصریح کرد: اجازه نمی‌دهیم تعداد کمی که با ورود به مناطق چهارگانه محیط زیست به این مناطق آسیب می‌زنند اجازه فعالیت پیدا کنند. حتماً متخلفان دستگیر خواهند شد و محیط بانان در چهارشنبه آخر سال آماده باشهستند. تجهیزات اطفای حریق مناسبی در سال ۹۷ در اختیار یگان‌های محیط زیست قرار گرفت که قطعاً برای کاهش خسارت‌های ناشی از آتش سوزی‌ها از این تجهیزات استفاده خواهد شد.

وی افزود: با شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها نیز نامه‌نگاری کرده‌ایم تا زباله‌های قابل اشتعال جمع‌آوری شوند.

برچسب‌ها: بدون برچسب

دیدگاه شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *