بزرگترین-و-زیباترین-باغ-تاریخی-ایران-برای-نوروز-آماده-می‌شود

بزرگترین و زیباترین باغ تاریخی ایران برای نوروز آماده می‌شود / شرکت دیوار سبز

یک مسئول میراث فرهنگی کشور از آغاز عملیات لایروبی حوض‌های باغ شاهزاده ماهان خبر داد و گفت: ساماندهی فضای سبز و اطراف بیرون باغ، پاکسازی داخل مجموعه، تعریض مسیر دسترسی گردشگران و مسافران به باغ از سمت جاده اصلی در حال انجام است.

غلامرضا فرخی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان اظهار کرد: به‌منظور آماده‌سازی باغ شاهزاده ماهان برای ایام نوروز 1398 عملیات لایروبی فصل زمستان حوض‌ها و فواره‌های این باغ تاریخی از تاریخ 4 اسفندماه سال جاری به‌مدت 15 روز اجرا می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان با بیان اینکه باغ شاهزاده ماهان دارای حوض‌ها و فواره‌های متعددی است که آب آنها از کوه تیگران سرچشمه می‌گیرد، افزود: به‌دلیل گل‌آلود بودن آب ورودی به این باغ، سالانه دوبار عملیات لایروبی حوض‌ها  و فواره‌های آن انجام می‌پذیرد.

وی با اشاره به اینکه همزمان با عملیات لایروبی، نورپردازی مسیر آبشارها نیز صورت می‌پذیرد، تصریح کرد: ساماندهی فضای سبز و اطراف بیرون باغ، پاکسازی داخل مجموعه، تعریض مسیر دسترسی گردشگران و مسافران به باغ از سمت جاده اصلی، توسعه فضای پارکینگ از دیگر فعالیت‌هایی است که در حال انجام است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان بیان کرد: این باغ به‌عنوان سیزدهمین اثر ایرانی در سال 1390 به فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شد تا اهمیت آن بیش از گذشته شود.

برچسب‌ها: بدون برچسب

دیدگاه شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *