خاک-ایران-مورد-حمایت-قرار-می‌گیرد

خاک ایران مورد حمایت قرار می‌گیرد / شرکت دیوار سبز

دبیر سیاست محیط زیست در مرکز بررسی های راهبردی نهاد ریاست جمهوری از تصویب لایحه جامع خاک در مجلس شورای اسلامی پس از سال‌ها خبر داد.

به گزارش روابط عمومی گروه دیوار سبز وی‌آی‌پی به نقل از ایرنا؛ محمد درویش، اظهار داشت: البته شورای نگهبان پس از بررسی، چهار اشکال به آن گرفته که جزئی است.
وی افزود: مجلس، پس از بررسی لایحه بودجه، لایحه جامع خاک را نهایی می کند و ایران هم دارای قانون جامعی در زمینه حمایت از منابع خاک خواهد شد.
دبیر سیاست محیط زیست در مرکز بررسی های راهبردی نهاد ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: یکی از مواردی که در قانون خاک پیگیری می شود، جلوگیری از قاچاق خاک است.
وی اظهار داشت: اکنون بر اساس اعلام رسمی، سالانه یک میلیون تن خاک از کشور قاچاق می‌شود.
وی تصریح کرد: خاک ایران به بهانه صدور گیاهان زینتی، قاچاق می شود و البته رئیس سازمان حفاظت محیط زیست نیز در مصاحبه‌ای این امر را تایید کرده است.
درویش گفت: قانون حمایت از خاک، به محیط زیست اجازه می دهد با واحدهای آلاینده ای که بدون توجه به تذکرات این سازمان، خاک را آلوده می کنند برخورد کرده و حتی این واحدها را تعطیل کند.
وی گفت: بر اساس این قانون، حتی فرد خاطی، اجازه شکایت به دادگاه را ندارد.
دبیر سیاست محیط زیست در مرکز بررسی های راهبردی نهاد ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: قانون خاک در صورت تایید نهایی ، از سال 98 قابلیت اجرایی دارد.

برچسب‌ها: بدون برچسب

دیدگاه شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *