پیش‌بینی-درباره-هوای-بهار-و-تابستان-98

پیش‌بینی درباره هوای بهار و تابستان 98 / شرکت دیوار سبز

حسین  اردکانی هواشناس برجسته کشور گفت: میزان بارش‌ها در بهار 98 کمتر از حد نرمال خواهد بود و احتمالا با توجه به متمایل بودن شاخص النینیو به حد نرمال، تابستان بسیار گرمی را تجربه نکنیم.

به گزارش روابط عمومی گروه دیوار سبز وی‌آی‌پی به نقل از فارس؛ حسین  اردکانی هواشناس برجسته کشور با اشاره به اینکه بهار سال ۹۸ برخلاف بهار سال جاری بارش‌ها کمتر از حد نرمال خواهد بود، گفت: خطر سرمازدگی درختان، رعد و برق‌های نسبتاً شدید همراه با تندبادهای شدید لحظه ای در بهار سال آتی جدی است.

وی بیان داشت: بعد از عبور سامانه بارشی متناوب برف و باران و نسبتاً سرد از چهارشنبه هشتم اسفند به مدت ۴ الی ۵ روز کشور وارد دوره تقویمی بهار هواشناسی خواهد شد. مطابق با تقویم هواشناسی دهم اسفند تا دهم خرداد خواهد بود.

این هواشناسی برجسته اظهار داشت: با بررسی‌ چند شاخص دور پیوند و جفت شدن برخی از آنها با یکدیگر می‌توان پیش‌بینی کرد بهار ۹۸ برخلاف بهار استثنایی سال ۹۷ بارش‌ها پایین‌تر از حد نرمال خواهد بود.

وی ادامه داد: این روند به طوری است که در نیمه نخست بهار مقدار بارش کمتر از نرمال پیش‌بینی می‌شود اما دو حمله هوایی سرد رخ خواهد داد که احتمال از سرمازدگی درختان و خسارات وارده بر کشاورزی وجود دارد.

اردکانی خاطرنشان کرد: وقوع بادهای شدید لحظه‌ای بهاری بیش از حد نرمال با پدیده‌هایی همچون رعد و برق نشانه یک ناهنجاری جوی است.

وی افزود: از آنجایی که تا به حال شاخص النینیو کوچک و متمایل به نرمال بوده است؛ انتظار داریم تابستان بسیار گرمی را تجربه نکنیم.

بنابر پیش بینی این هواشناس، تنها دو موج گرم (Heat Waves) به مدت ۳ الی ۴ روز در تابستان سال ۹۸ اتفاق اتفاق خواهد افتاد که دمای هوا را به بالاتر از حد نرمال می رساند و بقیه طول فصل دما در حد نرمال خواهد بود.

برچسب‌ها: بدون برچسب

دیدگاه شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *