دیوار سبز چیست

دیوار سبز چیست؟

دیوار سبز گرچه تا پیش از این به مفهوم امروزی آن شناخته نمی‌شد، اما برای چشم‌های ما ناآشنا نبود. همه ما ساقه‌های یاس، مو یا گیاهان رونده دیگر را بر روی دیوارهای خانه‌ها دیده‌ایم و متوجه زیبایی بی حد و حصر آن شده‌ایم. شاید احساس خوبی که این دیوارها به انسان داد باعث شد تا به فکر ایجاد آن به کمک اصول مهندسی در مکان‌هایی به جز باغچه‌های خانه‌های ویلایی بیفتد. همین شد که دیوار سبز مهمان آپارتمان‌ها، اداره‌ها و مکان‌های گوناگون زندگی امروز ما شد. در حالت کلی دیوار سبز (Green wall ) محوطه‌ای سبز و عمودی است که می‌تواند بر روی دیوار یا حتی به صورت مستقل ایجاد شود. در توضیح کامل دیوار سبز می‌توان گفت که مجموعه‌ای از گیاهان که به صورت عمودی بر روی هم قرار گرفته‌اند، دیوار سبز نام دارد. ایجاد چنین دیواری سازوکار پیچیده‌ای دارد. دیوار سبز ترکیبی از گلدان‌های مخصوص و گیاهان خاص است و البته در حین ساخت آن باید به محل قرارگیری، نور مناسب، آب و هوای محیط و فراهم بودن امکانات آبیاری دقت کرد.

چرا باید برای ساخت دیوار سبز هزینه کنیم؟

گرچه دیوار سبز در محیط زندگی و کاری ما زیبایی بسیاری به محیط می‌دهد اما این تنها فایده آن نیست. ایجاد این پدیده در محیط اطراف ما علاوه بر زیبایی، فایده‌های زیاد دیگری دارد که نشان می‌دهد هزینه کردن برای ساخت دیوار سبز بسیار مقرون به صرفه است.

دیوار سبز با ایجاد ارزش افزوده برای واحدهای مسکونی ما، بر قیمت آن تاثیر می‌گذارد. منظره پیش روی خود و همسایگانمان را جلوه‌ای خاص می‌بخشد، سرانه فضای سبز شهر و ملکمان را بالا می‌برد. گامی در جهت توسعه پایدار به حساب می‌آید، دمای هوای محیط را در ماه‌های گرم سال پایین می‌آورد و دی‌اکسید‌کربن هوا را جذب می‌کند تا هوایی سالم‌تر به ما تحویل دهد. همچنین الگوی مناسبی برای افزایش میزان فضای سبز عمودی کشور است. در کنار همه این موارد، سرانه و تعدد گونه‌های گیاهی را هم افزایش می‌دهد.

 

برچسب‌ها: بدون برچسب

دیدگاه شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *