محوطه سازی باغ

محوطه سازی باغ

به کارگیری اصول محوطه سازی باغ به شما کمک می کند تا به فضای دلخواه دست پیدا کنید. به کار بردن برخی مهارت ها در پروژه محوطه سازی باغ موجب می شود تا سبک شخصی شما به طور عملیاتی، پیاده سازی گردد. در این مقاله می خواهیم اصول و ایده هایی را در مورد محوطه سازی باغ و یا حیاط منزل به شما ارائه دهیم که مطمئنا بسیار کاربردی خواهند بود. مطمئنا، نکاتی که در ادامه می آیند به شما این فرصت را می‌دهند تا ایده های جدیدی را برای پروژه محوطه سازی باغ خود به کار ببرید. دستیابی به فضای بیرونی رضایت بخش، زمانی ممکن خواهد بود که شما بتوانید طرح های خلاقانه را اجرا کنید و به روش های نوین محوطه سازی باغ مجهز شوید.
فهرست مطالب

محوطه سازی باغ چیست؟

محوطه سازی باغ یک راه ساده برای تبدیل باغ شما به فضایی است که احساس بهتری را برایتان ایجاد کند.

همچنین می تواند بر قیمت ملک شما بیفزاید و سود بالایی برای شما داشته باشد.

با این حال، ترکیب عناصر طبیعی مختلف برای ایجاد فضای زیبایی شناختی دلپذیر، مهمترین مزیت محوطه سازی باغ محسوب می شود.

در پروژه محوطه سازی حیاط و باغ معمولا از درختان، درختچه‌ها، چمن‌ها و گل‌ها برای ایجاد فضای زیباتر استفاده می کنند.

علاوه بر این از آلاچیق های سنتی و مدرن یا میز و صندلی نیز برای محوطه سازی باغ بهره می برند.

محوطه سازی باغ چیست؟

کاربرد محوطه سازی باغ

گذراندن زمان در طبیعت برای سلامتی و تندرستی شما مفید است، به خصوص زمانی که یک فضای رویایی و فوق¬العاده در اختیار داشته باشید. در ادامه برخی از مزایای کلیدی محوطه سازی باغ آورده شده است.

محوطه سازی باغ برای داشتن هوای سالم مفید است

علف¬ها و درختان با فیلتر کردن هوایی که تنفس می¬کنیم، دی اکسید کربن را از بین می¬برند و اکسیژن حیات بخش تولید می-کنند. هنگامی که اقدام به محوطه سازی باغ می¬کنیم و چمن و درخت می¬کاریم، علاوه بر جنبه زیبایی شناختی، به محافظت از محیط زیست خود نیز کمک می¬کنیم.

یک درخت روزانه اکسیژن کافی برای حدود چهار نفر را تامین می¬کند، بنابراین حمایت کاشت گیاهان و درختان در پروژه ایجاد محوطه سازی باغ بسیار اهمیت دارد.

هنگامی که فصل زمستان و بارندگی شدید فرا می¬رسد، گیاهان و درختان از فرسایش خاک با آب جلوگیری می¬کنند. با این تفاسیر مشخص می¬شود که محوطه سازی باغ تنها یک اقدام تفریحی نیست، بلکه برای حفظ خاک و محیط زیست نیز، بسیار مفید خواهد بود.

بیشتر بخوانیم : پلنت

بهبود کیفیت زندگی با محوطه سازی باغ

همانطور که می¬دانید، محوطه سازی طیف وسیعی از مزایای فیزیکی و روانی مختلف را ارائه می¬دهد، این به نوبه خود کیفیت زندگی شما را بهبود می¬بخشد. وقتی به گیاهان نگاه می¬کنید، فشار خون شما کاهش می¬یابد. این در حالی است که سطح توجه و حافظه را نیز می¬توان با پیاده روی در یک محیط طبیعی بهبود بخشید.

محوطه سازی باغ از نظر اقتصادی سودمند است

محوطه سازی باغ یا حیاط خانه شما علاوه بر جنبه زیبایی شناختی، می­تواند برای کسب و کار شما نیز مفید باشد. یک جلوه زیبا و جذاب در فضای باز، تأثیر خوبی بر مشتریان خواهد گذاشت. در واقع این یک سرمایه گذاری کوچک برای بازدهی بالقوه بزرگ است.

به عبارت ساده­تر اینکه، یک باغ زیبا فراتر از ظاهر خوشایند برای شما، همچنین می­تواند ارزش ملک را نیز افزایش دهد. توجه به محوطه سازی باغ، خریداران احتمالی را از همان ابتدا جذب می­کند و شانس شما را برای یک فروش پر سود افزایش می­دهد.

کاهش هزینه های آب و برق

بسیاری از مردم موافق هستند که مبالغ هنگفتی برای مصرف انرژی که ناشی از تهویه مطبوع داخلی و خارجی است به شرکت های خدمات شهری پرداخت می¬کنند. انجام محوطه سازی باغ یا حیاط بزرگ منزل شما می تواند تهویه مطبوع را بهبود بخشد. درختان، درختچه‌ها و گیاهان راهی برای بهبود هوادهی در ماه های گرم دارند. آنها همچنین می توانند به ارائه سطح قابل توجهی از عایق در ماه های سردتر کمک کنند. در نتیجه استفاده از درختچه ها و گیاهان متنوع در اجرای محوطه سازی باغ، تاثیر قابل توجهی در کاهش هزینه های قبوض ایجاد می کند.

محوطه سازی باغ میوه

اکثر مردم تصور می¬کنند که محوطه سازی باغ فقط به معنای گنجاندن گیاهان و درختان است. در حالی که کاشت گیاهان و درختچه¬ها تنها بخش از پروژه محوطه سازی باغ را تشکیل می¬دهند.

اگر شما صاحب یک باغ میوه هستید، می-توانید از سنگفرش برای رفت و آمد بهتر و یا آلاچیق برای استراحت و در امان ماندن از شرایط جوی نامناسب استفاده کنید.

استفاده از محوطه سازی باغ با استفاده از ایده¬های خلاقانه نه تنها فرصت تفریح بیشتر را برای شما و خانواده¬تان فراهم می¬کند، بلکه حتی ارزش باغ شما را نیز افزایش می¬دهد.

وقتی تصمیم به فروش باغ میوه خود دارید، مدت زیادی منتظر نخواهید ماند زیرا مشتری با اولین نگاه، باغ شما را می¬پسندد و حاضر است پول خوبی برای خرید آن بپردازد.

اجرای محوطه سازی باغ

در حال حاضر، به محوطه سازی باغ به عنوان یکی از پارامترهای کلیدی ارزیابی جنبه زیبایی شناسی ساختمان ها توجه می شود.

اجرای محوطه سازی باغ وقتی با اصول حرفه ای انجام گیرد، مزایای زیادی را در اختیار شما قرار می دهد و ارزش ملک شما را چندین برابر می کند.

توجه داشته باشید که تمام اقداماتی که در زمینه محوطه سازی باغ انجام می گیرد، کاملا شخصی است.

یک نفر ترجیح می دهد در باغ خود، یک برکه کوچک ایجاد کند و دیگری به دنبال ساخت آلاچیق است.

انتخاب مواردی که به ارزش باغ شما می افزایند یک موضوع ترجیحی است اما نکته مهم این است که تمامی موارد باید بر اساس اصول و استانداردهای حرفه ای انجام گیرد.

اجرای محوطه سازی باغ

بیشتر بخوانیم : فضای سبز

مهم ترین اصول محوطه سازی باغ

در راستای پرداختن به پروژه محوطه سازی باغ، یکی از مهمترین اصولی که باید مورد توجه قرار گرفته شود، میزان مساحت فضای مورد نظر است. هر چقدر مساحت باغ شما بزرگتر باشد، استفاده از ایده های خلاقانه تر، بیشتر امکانپذیر است.

نکته مهم دیگر توجه به فضای سبز است. برای دستیابی به این هدف می توانید مطالب مختلف را جستجو کنید و یا از مشاورین و کارشناسان ما در مجموعه دیوار سبز، راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

برای ایجاد فضای سبز حتی می توانید از چمن مصنوعی استفاده کنید. نورپردازی محوطه نیز از دیگر موارد بسیار مهمی است که در راستای پرداختن به پروژه محوطه سازی باغ، باید در نظر بگیرید.

نورپردازی جلوه ای خیره کننده به باغ شما می دهد. همچنین راهیابی را در شب ها ممکن می سازد. افزون بر تمامی اصول فوق الزاما باید یک کف سازی مناسب نیز داشته باشید.

انتخاب مصالح مناسب در کف سازی باغ، بسیار اهمیت دارد. علاوه بر این باید امکان دستیبای به تمامی زوایای باغ را مورد توجه قرار دهید و متناسب با آن، ایدهدهای خود را پیاده سازی کنید.

ایده محوطه سازی باغ

یکی از زیباترین و شاید کاربردی ترین ایده هایی که  می توانید برای محوطه سازی باغ خود، اجرا کنید، ساخت استخر است.

در یک روز گرم تابستانی، نشستن کنار استخر پر آب یا شنا کردن در آن می تواند بسیار لذت بخش باشد.

ایجاد استخر در باغ، فرصت مناسبی را برای تفریح و خوشگذارنی برای شما فراهم می آورد.

علاوه بر این می توانید یک برکه کوچک با ماهی ها رنگی نیز در محوطه باغ خود داشته باشید.

ایده محوطه سازی باغ

بیشتر بخوانیم : آلاچیق چوبی

دیدن این مناظر به احساس خوب شما کمک می کند و حس قرار گرفتن در یک طبیعت بکر را به شما می دهد.

ساخت آلاچیق نیز می تواند ایده جذاب دیگری برای اجرای محوطه سازی باغ باشد.

علاوه بر همه اینها می توانید گل های رنگی خوشبو را نیز در قسمت های مختلف باغ خود بکارید تا زیبایی محیط را دو چندان کنند.

هزینه محوطه سازی باغ

اینکه شما می خواهید چه امکاناتی را به باغ خود اضافه کنید، در برآورد هزینه نهایی تاثیر مستقیم دارد. فرض کنید استفاده از آلاچیق، استخر، برکه مصنوعی، چمن مصنوعی، سنگ فرش و… را در راستای برنامه محوطه سازی باغ خود قرار داده اید.

اجرای هر یک از اینها نیاز به صرف هزینه تقریبا زیاد دارد. به خصوص اینکه برای ساخت استخر یا آلاچیق به مصالحی نیاز دارید که روز بر روز افزایش قیمت دارند. مساحت و متراژ باغ شما نیز بر تعیین قیمت محوطه سازی باغ اثر مستقیم دارد. به طور حتم یک باغ کوچک حتی با کاشت گل های رنگی نیز، شکل زیبایی به خود می گیرند اما یک باغ بزرگتر به امکانات بیشتری نیاز دارد.

در مجموع بسته با اینکه شما می خواهید چه المان ها، امکانات یا تجهیزات برقی را در باغ یا حیاط ساختمان خود داشته باشید، هزینه محوطه سازی باغ متفاوت خواهد بود.

علاوه بر این، شرکت های ارائه دهنده خدمات محوطه سازی باغ نیز، دستمزدهای متفاوتی را پیشنهاد می دهند.

شرکت دیوار سبز با داشتن کارشناسان و طراحان حرفه ای با در نظر گرفتن کمترین هزینه، آماده خدمت رسانی به شما مشتریان محترم است.

بیشتر بخوانیم : ساخت خانه بازی برای کودک

محوطه سازی باغ با کمترین هزینه

اگر هزینه های هنگفت محوطه سازی باغ شما را از اجرای این کار منصرف می کند، اصلا نگران نباشید. ما، در مجموعه دیوار سبز به شما کمک می کنیم تا با پرداخت حداقل هزینه یک باغ فوق العاده زیبا داشته باشید.

کارشناسان مجرب ما امکان محوطه سازی باغ با کمترین هزینه را برای شما ممکن می سازند. کافیست همین الان با تماس بگیرید و سفارش خود را ثبت کنید.

ما در تمامی مراحل محوطه سازی باغ در کنار شما هستیم و با در اختیار داشتن تمامی موارد لازم برای انجام این کار، به شما کمک می کنیم در هزینه های خود صرفه جویی قابل توجهی داشته باشید.

موقعیت مکانی شرکت دیوار سبز در تهران
سوالات متداول محوطه سازی باغ

محوطه سازی باغ یک راه ساده برای تبدیل باغ شما به فضایی است که احساس بهتری را برایتان ایجاد کند. همچنین می­تواند بر قیمت ملک شما بیفزاید و…

اکثر مردم تصور می­کنند که محوطه سازی باغ فقط به معنای گنجاندن گیاهان و درختان است. در حالی که کاشت گیاهان و درختچه ­ها تنها بخش از پروژه محوطه سازی باغ را تشکیل می­دهند. اگر شما صاحب یک باغ میوه هستید، می­توانید از سنگفرش برای رفت و آمد بهتر و یا آلاچیق برای استراحت  و در امان ماندن از شرایط جوی نامناسب استفاده کنید…

یکی از زیباترین و شاید کاربردی­ترین ایده ­هایی که­ می­توانید برای محوطه سازی باغ خود، اجرا کنید، ساخت استخر است. در یک روز گرم تابستانی، نشستن کنار استخر پر آب یا شنا کردن در آن می­تواند بسیار لذت­بخش باشد. ایجاد استخر در باغ، فرصت مناسبی را برای تفریح و خوشگذارنی برای شما فراهم می آورد.

برچسب‌ها: بدون برچسب

دیدگاه شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *