پارک-ملی-گلستان

نصب سامانه هوشمند پایش حریق در محدوده جنگلی پارک ملی گلستان / شرکت دیوار سبز

سامانه هوشمند پایش حریق در محدوده جنگلی پارک ملی گلستان نصب می‌شود.

به گزارش روابط عمومی گروه دیوار سبز  وی‌آی‌پیبه نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست؛ حمید ظهرابی، معاون محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست با اعلام این خبر گفت: این سامانه شامل دوربین های حساس به گرما و دود است و با استفاده از پوشش شبکه مخابراتی، اطلاع رسانی آنلاین و لحظه ای در مورد حریق های احتمالی را انجام می دهد.
وی ادامه داد: این سامانه در مسیر 12 کیلومتری جاده پارک ملی گلستان در قسمت جنگلی این عرصه نصب خواهد شد چرا که بیشترین آتش سوزی ها در گلستان به دلیل حضور مسافران و گردشگران از حاشیه جاده آغاز می شوند.
ظهرابی خاطر نشان کرد: این طرح با عتبار بیش از 40 میلیارد ریال و به صورت پایلوت در پارک ملی گلستان اجرا خواهد شد که امیدواریم در آینده نزدیک چنین طرحی در سایر نقاط حادثه خیز مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست نیز به اجرا در اید.
معاون محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست با تقدیر از همکاری وزارت ارتباطات در این طرح گفت: ایده اصلی این طرح متعلق به وزارت ارتباطات است و جناب آقای دکتر آذری جهرمی ، وزیر محترم ارتباطات به دلیل علاقه شخصیشان به حفاظت از عرصه های طبیعی کشور شخصا پیگیری اجرای این طرح را انجام داده اند و برای ما مایه خرسندی است که این وزارتخانه در راه حفظ محیط زیست و جنگل های کشور چنین گام بلندی را برداشته ست.
وی افزود توجه وزارت ارتباطات به موضوع مسئولیت اجتماعی ، نشانه وجود دیدگاه های نوین در آن وزارت خانه است چرا که ماموریت این وزارتخانه، کمترین آسیب را به محیط زیست وارد می کند اما همین دستگاه،  برای حفظ محیط زیست دغدغه نشان می دهد. امیدواریم چنین دیدگاهی در دیگر وزارت خانه هایی که ماموریت های آنها گاه با حفاظت محیط زیست در تداخل بوده و با تخریب همراه است هم، دیده شود.
به گفته ظهرابی ، به روز رسانی شبکه بی سیم پارک ملی گلستان به شبکه بی سیم دیجیتال با پوشش 100در صدی از دیگر طرح های در دست اقدام سازمان حفاظت محیط زیست در قدیمی ترین پارک ملی کشور است که در آینده نزدیک آغاز خواهدشد.
ظهرابی افزود: ارتقا شرایط حفاظتی پارک ملی گلستان به عنوان نمونه ای از مدیریت روز آمد مناطق تحت مدیریت از اولویت های سازمان حفاظت محیط زیست کشور است و انشاالله تا پایان سال 98 شاهد تحولی عظیم در حفاظت از این پارک ملی خواهیم بود. ظهرابی ایجاد ردیف مستقل بودجه ای برای پارک ملی گلستان را در راستای حفاظت ویژه از این پارک ملی برشمرد و تاکید کرد با تامین امکانات و منابع کافی و تکیه جدی به مشارکت جوامع بومی –محلی به مطلوبترین شکل ممکن از این ذخیرگاه زیستکره حفاظت خواهد شد.

برچسب‌ها: بدون برچسب

دیدگاه شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *