نورپردازی فضای سبز

نورپردازی فضای سبز

نورپردازی فضای سبز آیا تا به حال به پرورش گیاهان زیر نورهای مصنوعی فکر کرده اید؟ تعجب نکنید، رشد گیاهان در داخل خانه با نور مصنوعی تا رسیدن به شکوفایی امکان پذیر است! در این مقاله قصد داریم در مورد نورپردازی فضای سبز و اینکه چگونه می توانید از این فناوری به منظور کمک به رشد گیاهان و همچنین ایجاد فضای زیبا در حیاط ساختمان خود بهره بگیرید، با شما صحبت کنیم.
فهرست مطالب

اهمیت نورپردازی فضای سبز

فضایی زیبا و دلپذیر آرزوی همه صاحب خانه ها است.

در حالی که گیاهان تزیینی اغلب برای زیباسازی محوطه ساختمان مورد توجه قرار می گیرند، نورپردازی فضای سبز نیز نقش مهمی در افزایش زیباسازی حیاط خانه برعهده دارد.

نورپردازی فضای سبز که به عنوان نورپردازی باغ نیز شناخته می شود، به استفاده از راه حل های روشنایی مصنوعی برای روشن کردن باغ های خصوصی یا مناظر عمومی اشاره دارد.

این منجر به افزایش زیبایی، امنیت و ایمنی در شب می شود.

استفاده از این راه حل های نورپردازی، جلوه بسیار زیبایی به حیاط خانه شما می بخشند و به گرم و دنج جلوه دادن مکان کمک می کنند.

اهمیت نورپردازی فضای سبز

اصول اولیه در نورپردازی فضای سبز

درک اصول نورپردازی فضای سبز برای بهبود فضای بیرونی شما بسیار مهم است. برای نورپردازی در فضای سبز حیاط منزل خود، بهتر است ابتدا نقشه ای ترسیم کنید.

لازم است دقیقا جای نصب چراغ ها مشخص شود. دقت داشته باشید که روشنایی هر نقطه باید محدود به همان قسمت باشد.

به عبارت دیگر لازم است که وسایل روشنایی را برای مناطقی که واقعاً به نور نیاز دارند نصب کنید. هدف اصلی از نصب وسایل روشنایی اطمینان از ظرفیت راهیابی است.

به همین جهت، استفاده بیش از حد از تجهیزات نورپردازی فضای سبز نه تنها باعث هزینه بیشتر بلکه مصرف انرژی بیشتر نیز می شود.

وسایل روشنایی باید برای مناطقی با فعالیت بیشتر و احتمال وقوع حادثه در هنگام تاریکی هوا نصب گردد.
همانطور که اشاره کردیم هر مکان باید با حداقل نور روشن گردد.

سطح بالای نور فضای آرامش بخش را مختل می کند. روشنایی برای هر مکان باید بر اساس سطح فعالیت و نیازهای روشنایی باشد.

بیشتر بخوانیم : روف گاردن

مزایای نورپردازی فضای سبز

اجازه دهید اکنون به برخی از مزایای کلیدی مرتبط با راه حل های نورپردازی در فضای سبز نگاه کنیم:

نورپردازی مصنوعی فضای دلچسبی را ایجاد می¬کنند

پس از یک روز خسته کننده، مردم اغلب دوست دارند زمان با کیفیتی را در فضای بیرون از خانه با عزیزان خود بگذرانند. از این رو سعی می کنند تا فضاهای باغ یا حیاط خلوت خود را با عناصر مختلف ترکیب کنند و بر جذابیت مکان بیافزایند. نورپردازی منظره یکی از عناصری است که می تواند فضای بیرون را به میزان قابل توجهی زیبا کند و آن را به گزینه ای ایده آل برای شب تبدیل نماید. به گفته تولید کنندگان برجسته LED، این راه حل های روشنایی، محیط مناسب و دلچسبی را فراهم می کنند و فضا را به یک منطقه کاملا راحت تبدیل می نمایند.

نورپردازی فضای سبز، دکوراسیون محوطه سازی را برجسته می¬کند

قرارگیری مناسب و استراتژیک چراغ ها به برجسته کردن ویژگی های مختلف فضای باز کمک می کند و در عین حال دکوراسیون کلی محوطه را بهبود می بخشد. طبق گفته تولید کنندگان، مردم می توانند از چراغ های LED مختلف برای علامت گذاری خطوط ملک خود استفاده کنند یا به سادگی آنها را برای نمایش رنگ های زیبا مورد استفاده قرار بدهند.

نورپردازی فضای سبز؛ ارزش ملک شما را افزایش می¬دهد

از آنجایی که نورپردازی در فضای سبز، یک عنصر زیبایی شناختی حیاتی است، می تواند بازده سرمایه گذاری فوری را برای مردم فراهم کند. خریداران معمولا با دیدن منظره نورپردازی شده حیاط ساختمان ها نسبت به خرید مشتاق تر می شوند.

نورپردازی فضای سبز جنبه ایمنی را افزایش می دهد

راه حل های نورپردازی نه تنها ارزش زیبایی شناختی مکان را افزایش می دهند بلکه ایمنی و امنیت آن را نیز تقویت می کنند. این راه حل های روشنایی با نورپردازی مناسب فضاهای حادثه خیز مانند پله ها و پیاده روها به جلوگیری از صدمات و آسیب ها کمک می کنند. علاوه بر این، آنها همچنین احتمال سرقت را نیز به حداقل می رسانند.
مردم می توانند چراغ های LED باغی یا چراغ های LED مناسب حیاط ساختمان را از شرکت دیوار سبز خریداری کنند. این چراغ ها به طور خاص برای ارائه رنگ های ثابت و عملکرد عالی طراحی شده اند.

تجهیزات نورپردازی در فضای سبز

در اینجا به مهمترین تجهیزات مورد نیاز برای اجرای نورپردازی فضای سبز اشاره می شود:
چراغ های ریسه ای
لامپ های ال ای دی
پایه فلاش
حسگر حرکتی
چراغ های دیواری
چراغ خورشیدی
چراغ روشنایی

تجهیزات نورپردازی در فضای سبز

بیشتر بخوانیم : محوطه سازی باغ

نور مصنوعی برای گیاهان

همانطور که می دانید نور و گرما باید در تعادل باشند تا رشد گیاه به خوبی صورت بگیرد. هنگامی که نور کاهش می یابد، گرمای مورد نیاز برای رشد گیاه نیز به طور چشمگیری رو به کاهش می گذارد.

بنابراین، با کوتاه‌تر شدن روزهای زمستانی، نمی‌توان کمبود گرمای خورشید را با انتقال گیاه به اتاق گرم‌تر جبران کرد. در عوض، ما باید با تامین نور مصنوعی یا ایجاد نورپردازی فضای سبز، کمبود نور را جبران کنیم.

امروزه یافتن گیاهان خانگی تقریباً در هر اتاق خانه رایج است. آنها برای زیباسازی فضاهای خانه ما استفاده می شوند. گیاهان موجودات فتوسنتزی هستند.

این بدان معنی است که آنها برای تولید انرژی برای رشد خود به نور نیاز دارند. اگر دریافت نور به هر دلیلی با مانع روبرو باشد  به ویژه به جهت اقتضای زندگی آپارتمان نشینی کنونی  گیاهان، عملیات فتوسنتزی را به خوبی انجام نمی دهند.

حال این سوال مهم پیش می آید که وقتی گیاهان شما به اندازه کافی نور خورشید دریافت نمی کنند چه اتفاقی می افتد؟ آیا جایگزینی برای نور خورشید برای انجام فتوسنتز وجود دارد؟

بله، نورپردازی فضای سبز یک راهکار فوق العاده عالی است. با استفاده از نورپردازی فضای سبز، نور مصنوعی جایگزین نور خورشید می شود.
اگرچه منبع نور طبیعی برای رشد گیاه ضروری است اما با این حال استفاده از نورپردازی فضای سبز تا حد زیادی توانسته شرایط فتوسنتز گیاهان را مساعد سازد.

اگر گیاهان آپارتمانی شما به اندازه کافی، نور طبیعی کافی دریافت نمی کنند، همیشه می توانید از نورهای مصنوعی استفاده کنید.

نکات مهم در نورپردازی مصنوعی برای رشد گیاهان

گیاهان در طول موج 400 تا 700 نانومتر فتوسنتز می کنند. این محدوده به عنوان تابش فعال فتوسنتزی شناخته می شود و نوارهای موج قرمز، آبی و سبز را در بر می گیرد.

نورهای مصنوعی که طول موج های قرمز و آبی بیشتری دارند برای فتوسنتز ایده آل هستند.

در هنگام نورپردازی فضای سبز باید به این نکته توجه داشته باشید که هر منبع نور مصنوعی طول موج های سبز و زرد بیشتری نسبت به طول موج های قرمز ساطع می کند.

نکات مهم در نورپردازی مصنوعی برای رشد گیاهان

بیشتر بخوانیم : فضای سبز

 برخی دیگر، امواج نور با طول موج های قرمز یا آبی تولید می کنند، اما نه هر دو. این انرژی بسیار کمی را برای رشد گیاهان فراهم می کند.

اگرچه در حال حاضر هیچ نور مصنوعی به اندازه کافی قدرتمند وجود ندارد که بتواند انرژی مشابه خورشید را به گیاهان بدهد اما استفاده از نورپردازی فضای سبز با کیفیت، تا حدودی می تواند این کمبود را جبران کند.
از دیگر نکات مهم نورپردازی فضای سبز، توجه به میزان گرمای تولید شده است. به عبارت ساده تر اینکه باید گرمای تولید شده توسط خورشید را در مقایسه با منابع نور مصنوعی در نظر بگیریم.

نور طبیعی خورشید، مقدار مناسب گرما را برای رشد بهینه گیاهان ساطع می کند. این در حالی است که، منابع نور مصنوعی ممکن است گیاهان را بیش از حد گرم کنند.

بنابراین باید به میزان گرمای تولید شده از سیستم نورپردازی فضای سبز، توجه ویژه داشته باشید. توجه به این نکته ضرورت دارد که نوع سیستم روشنایی مصنوعی که استفاده می کنید بر دما تأثیر مستقیم می گذارد.

این به نوبه خود بر میزان رطوبت اطراف گیاهان نیز اثرگذار خواهد بود. اگر مراقب نباشید، گرمای نورپردازی فضای سبز می تواند گیاه شما را بسوزاند.

جدید ترین طرح های نورپردازی محوطه فضای سبز

نورهای مصنوعی می توانند گیاهان را به طور موثر رشد دهند و این یک واقعیت غیرقابل انکار است. اکنون، بیایید جدید ترین طرح های نورپردازی فضای سبز برای رشد گیاهان نگاه کنیم.

برای تعیین اینکه کدام نورهای مصنوعی برای رشد گیاهان بهترین هستند، باید طول موج نوری که ساطع می‌کنند و مقدار گرمایی که می تابانند را در نظر بگیریم.

نورپردازی فضای سبز با لامپ های فلورسنت

یکی از گزینه های خوب لامپ های فلورسنت هستند. آنها یک منبع نور جایگزین محبوب برای رشد گیاهان به شمار میروند.

آنها به دو شکل هستند؛ لوله های بلند معمولی یا لامپ های پیچیده تر. لامپ های فلورسنت بدون ایجاد گرمای بیش از حد برای مدت طولانی دوام می آورند.

آنها را می توان در نزدیکی گیاهان قرار داد تا اثر کامل نور را آزاد کند. اگرچه نورهای فلورسنت مقدار زیادی نور آبی را که گیاهان برای رشد شاخ و برگ نیاز دارند تولید می کنند اما فاقد رنگ های قرمز به همان اندازه حیاتی، هستند.

برای مقابله با این، می توانید سفیدترین لامپ فلورسنت موجود را تهیه کنید یا استفاده از لامپ سفید را با یک لامپ رشته ای تکمیل نمایید.

نورپردازی فضای سبز با لامپ های رشته ایی

لامپ رشته ای یکی دیگر از گزینه های عالی برای ایجاد نورپردازی فضای سبز محسوب می شود.

نوری که لامپ‌های رشته ای ساطع می‌کنند، دقیقاً مخالف نوری است که لامپ‌های فلورسنت ساطع می‌کنند.

آنها نورهای گرمی را آزاد می نمایند که دارای طول موج قرمز هستند.

در حالی که نورهای قرمز باعث گلدهی در گیاهان می شود، نورهای آبی هنوز حیاتی هستند.

نورپردازی فضای سبز با لامپ های رشته ایی

بیشتر بخوانیم : آلاچیق چوبی

نورپردازی فضای سبز با چراغ های هالوژن

چراغ های هالوژن و باغبانی طیف کاملی از نور را ساطع می کنند. این برای گیاهان خوب است. با این حال، نقطه ضعف استفاده از آنها این است که مقدار بسیار زیادی گرما تولید می کنند و اغلب گران هستند. در نتیجه، آنها ممکن است بهترین انتخاب برای منبع نور جایگزین نباشند.

هزینه انجام نورپردازی فضای سبز

برآورد هزینه نورپردازی فضای سبز به بررسی چند پارامتر کلیدی بستگی دارد. از جمله اینکه، کارفرما و نورپرداز باید درباره نحوه اجرای نورپردازی و همچنین محل نصب چراغ ها به توافق برسند.

ایده ها ممکن است متفاوت باشند و نیاز به استفاده از تعداد کمتر یا بیشتر از لامپ های ال ای دی و انواع مختلف چراغ ها را ضرورت بخشند.

هر چقدر به کار گیری تجهیزات روشنایی بیشتر باشد، هزینه عملیاتی ساختن پروژه نیز افزایش پیدا می کند. نکته مهم دیگر شدن روشنایی بازتاب شده از چراغ ها است.

در برخی پروژه ها نیاز به تابش نور شدید است تا میزان روشنایی مورد نیاز فراهم شود. این در حالی است که در برخی موارد، چندان نیازی به نور نیست. بسته به اینکه چه میزان شدت نور مورد نیاز است، هزینه انجام نورپردازی فضای سبز متفاوت خواهد بود.

و اما نکته مهمتر اینکه، شما می خواهید یک نورپردازی کاملا شخصی و سفارشی داشته باشید یا خیر. در صورت نیاز به نورپردازی فضای سبز به شکل سفارشريال هزینه اجرای پروژه به طور قابل توجهی افزایش پیدا می کند.
از اینها که بگذریم، مدت زمان گارانتی نیز بر هزینه انجام پروژه نورپردازی فضای سبز تاثیر می گذارد. گارانتی نورپردازی فضای سبط به معنای مدت زمانی است که شرکت نور پرداز موظف به رسیدگی به مشکلات نورپردازی حیاط خانه شما است.

موقعیت مکانی شرکت دیوار سبز در تهران

سخن پایانی

شرکت دیوار سبز، تجربه موفقیت­آمیز خود را در طول سال­های فعالیت حرفه­ای، پشتوانه مهم برای رقابت در بازار عرضه تجهیزات نورپردازی فضای سبز می­داند. با خرید لوازم روشنایی ما می­توانید فضای با حداکثر زیبایی ظاهری داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در بخش فروش، تماس حاصل فرمایید.

سوالات متداول نورپردازی فضای سبز

نورپردازی فضای سبز که به عنوان نورپردازی باغ نیز شناخته می شود، به استفاده از راه حل های روشنایی مصنوعی برای روشن کردن باغ های خصوصی یا مناظر عمومی اشاره دارد.

این منجر به افزایش زیبایی، امنیت و ایمنی در شب می شود.

استفاده از این راه حل های نورپردازی، جلوه بسیار زیبایی به حیاط خانه شما می بخشند و به گرم و دنج جلوه دادن مکان کمک می کنند.

درک اصول نورپردازی فضای سبز برای بهبود فضای بیرونی شما بسیار مهم است. برای نورپردازی در فضای سبز حیاط منزل خود، بهتر است ابتدا نقشه ای ترسیم کنید. لازم است دقیقا جای نصب چراغ ها مشخص شود. دقت داشته باشید که روشنایی هر نقطه باید محدود به همان قسمت باشد. به عبارت دیگر لازم است که وسایل روشنایی را برای مناطقی که واقعاً به نور نیاز دارند نصب کنید. هدف اصلی از نصب وسایل روشنایی اطمینان از ظرفیت راهیابی است. به همین جهت، استفاده بیش از حد از تجهیزات نورپردازی فضای سبز نه تنها باعث هزینه بیشتر بلکه مصرف انرژی بیشتر نیز می شود. وسایل روشنایی باید برای مناطقی با فعالیت بیشتر و احتمال وقوع حادثه در هنگام تاریکی هوا نصب گردد.
همانطور که اشاره کردیم هر مکان باید با حداقل نور روشن گردد. سطح بالای نور فضای آرامش بخش را مختل می کند. روشنایی برای هر مکان باید بر اساس سطح فعالیت و نیازهای روشنایی باشد.

نورهای مصنوعی می توانند گیاهان را به طور موثر رشد دهند و این یک واقعیت غیرقابل انکار است. اکنون، بیایید جدید ترین طرح های نورپردازی فضای سبز برای رشد گیاهان نگاه کنیم.

برای تعیین اینکه کدام نورهای مصنوعی برای رشد گیاهان بهترین هستند، باید طول موج نوری که ساطع می‌کنند و مقدار گرمایی که می تابانند را در نظر بگیریم.

برچسب‌ها: بدون برچسب

دیدگاه شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *