دیوار-سبز-عمودی

یک پیشنهاد جالب برای ارگان‌ها؛ / شرکت دیوار سبز

گسترش فضای سبز عمودی به جای افقی

یک پیشنهاد جالب برای ارگان‌ها به خصوص شهرداری این است که با توجه به محدودیت فضاهای شهری برای اختصاص به فضای سبز، گسترش فضای سبز به جای محیط‌ های افقی، در سطح سطح عمودی صورت گیرد. در این صورت، فضاهای شهری سبزتر، زیباتر و  هوایشان پاک‌تر خواهد بود و بر روحیه شهروندان هم تاثیر مثبتی خواهد داشت. ایجاد زیبایی بصری و پوشاندن نماهای نازیبای بعضی ساختمان‌ها، شهروندان را شادتر خواهد کرد.

فایده دیگر استفاده از دیوار سبز در شهر این است که دمای هوا را در فصل گرم کاهش می‌دهد، درواقع در مناطق شهری به دلیل جایگزین کردن پوشش گیاهی طبیعی با زیرساخت‌های شهری، دما بالا می‌رود. این پدیده را اثر جزیره گرمایی می‌نامند که در آن، نور خورشید به گرما تبدیل می‌شود. حال اگر از گیاهان در محیط‌های شهری استفاده کنیم، ساختمان‌ها و محیط اطراف خنک می‌شوند. گیاهان سایه ایجاد می‌کنند، گرمای انعکاسی را کاهش می‌دهند و رطوبت تولید می‌کنند.

این یک سوی ماجراست. سوی دیگر ماجرا به این موضوع مربوط است که در محیط‌های شهری، تعداد رو به ازدیاد خودروها، تهویه‌ها و آلودگی‌های صنعتی، به افزایش مقدار اکسیدهای نیتروژن، اکسیدهای گوگرد، مونواکسید کربن منجر شده است. کاربرد گیاهان در فضاهای عمودی شهری، آلودگی‌های موجود در هوا و ذرات معلق جو را روی سطح برگ‌ها گیر می‌اندازد و گازهای مهلک و ذرات ریز را فیلتر می‌کند.

 

 

 

 

 

برچسب‌ها: بدون برچسب

دیدگاه شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *