دیوار سبز هوشمند

دیوار سبز هوشمند

دیوار سبز هوشمند یکی از روش های تزئین ظاهر دیوارهای بیرونی و یا درونی ساختمانی است. به واسطه به کارگیری سازه های مخصوصی بر روی دیوار، آبیاری گیاهان به صورت هوشمند انجام می شود. استفاده از دیوار سبزی که به شکل هوشمند طراحی شده موجب آسودگی خیال نسبت به سلامت گیاهان می گردد. در ادامه به صورت کامل تر به مفهوم دیوار سبز هوشمند و مزایا و نیز هزینه اجرا دیوار سبز می پردازیم.

معرفی دیوار سبز هوشمند

برای ساخت این نوع دیوار از یک سازه عمودی استفاده می گردد که دارای شرایط مناسبی جهت کاشتن گیاهان مورد نیاز است. میزان و روش آبیاری این دیوار بستگی به نوع گیاه روی آن دارد. اما به طور کلی دو روش آبیاری برای این گیاهان وجود دارد؛ یکی آبیاری دستی و دیگری آبیاری با سیستم هوشمند است.
اما میرسیم به تعریف دیوار سبز هوشمند:
این نوع نیز شبیه دیگر انواع دیوار سبز است. با این تفاوت که مهم ترین خصوصیت آن، به کارگیری از سیستم های به روز و هوشمند برای آبیاری می باشد. این امر موجب بالا رفتن طول عمر سازه شده و خیال شما را از نظر آبیاری راحت می کند.

معرفی دیوار سبز هوشمند

در دنیای امروزی یکی از مهم ترین دغدغه های بشری، مواجهه با کمبود و یا قحطی آب است. با استفاده از سیستم گرین وال هوشمند، می توانید کمک شایانی به صرفه چویی در مصرف آب داشته باشید. زیرا در روش آبیاری هوشمند، می توان یک برنامه مناسب برای آبیاری و تغذیه گیاهان دیوار سبز در نظر گرفته و تعریف کرد. بدین ترتیب همه نیازهای گیاهان مرتفع می گردد. در برخی از دیوارهای هوشمند، سیستمی قرار دارد که قادر است در صورت لزوم اقدام به پاکسازی و مرطوب نمودن محیط کند.

[read_more url=”https://divarsabz.com/product/%DA%AF%D9%84%D8%AF%D8%A7%D9%86-%D8%AF%DB%8C%D9%88%D8%A7%D8%B1-%D8%B3%D8%A8%D8%B2-%DA%A9%DB%8C%D9%88%D8%A8-%D9%85%D8%AF%D9%88%D9%84%D8%A7%D8%B1/” name=”دیوار سبز مدولار” image=”https://divarsabz.com/wp-content/uploads/2020/04/گلدان-کیوب-1.jpeg”]

آشنایی با مزیت های دیوار سبز هوشمند

همان طور که اشاره شد اصلی ترین مزیت این دیوارها این است که سیستم آبیاری و تغذیه برای گیاهان به صورت خودکار است. همچنین برخی دیگر از انواع دیوارهای سبز که کمی پیشرفته تر هستند، به وسیله هوش مصنوعی توانایی پاکسازی محیط را دارند. سیستم هوشمند می تواند هوا را در جاهای مختلف به گردش در آورد. از دیگر مزایای گرین وال هوشمند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در این سیستم دیگر شاهد گل آلود بودن دیوار و یا خیس بودن اطراف آن نخواهیم بود زیرا تمامی فرآیند آبیاری کاملا از داخل صورت گرفته و فضای اطراف و بیرون آن همواره خشک و تمیز است.
  • با اجرای گرین وال هوشمند دیگر محدودیتی در انتخاب گیاهان مورد نظر نخواهید داشت. این امری است که در دیوارهای سبز غیر هوشمند، به عنوان یک چالش محسوب می شود چرا که امکان قرار دادن گیاهان با شرایط نگهداری و آبیاری متفاوت، فراهم نمی شود.
  • با توجه به اینکه دیوار سبز هوشمند قادر است که در برخی قسمت ها آبیاری کند در حالی که برخی دیگر از بخش های دیوار خشک بماند، در نتیجه می توان گیاهان متنوع با شرایط نگهداری متفاوت را در کنار هم استفاده کرد. این امر از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه است.
  • با نصب برنامه مخصوص به کنترل آبیاری دیوار سبز می توان در هر زمان و هر مکان نظارت کافی بر عملکرد آن داشت. با اینکار طول عمر گیاهان افزایش یافته و بازخورد بهتری دریافت خواهید کرد.
  • ایجاد زیبایی ظاهری توسط گرین وال های هوشمند از دیگر مزایای آن است. گرین وال اتوماتیک هم به جای پارتیشن و هم عایق صوتی نیز قابل استفاده می باشد. همچنین با توجه به این امر که گیاهان قادر به کنترل دمای یک محیط هستند، به کارگیری گرین وال هوشمند به عنوان یک عایق حرارتی نیز امکان پذیر است.

چگونگی دیزاین و به کارگیری دیوار سبز هوشمند

پیش از آغاز به کار بهتر است که از کارشناسان کار بلد و حرفه ای در این امر راهنمایی های لازم را دریافت نمایید. افراد خبره قادر به ارائه طرح های مناسب با بنا و شرایط محیطی برای ساخت گرین وال هوشمند می باشند. همچنین اطلاعات لازم را برای مراقبت از سلامتی ساختمان را دارا هستند. با توجه به اینکه در زمان ساخت این دیوارها، باید از مخازن ذخیره آب در داخل استفاده شود، لذا در صورتی که از راهنمایی کارشناسان استفاده نکنید، ممکن است خسارت های جبران ناپذیری به بنای خود برسانید.

با استفاده از سیستم مه پاش اتوماتیک در داخل گرین وال هوشمند، می توانید به حفظ رطوبت و پاکسازی محیط کمک شایانی کنید. همچنین امکان تعبیه سیستم نوررسانی در دیوار سبز هوشمند فراهم است. با این قابلیت هم می توان نور مورد نیاز برای دید در شب را فراهم کرد و هم زیبایی ظاهری دیوار را افزایش داد. گرین وال های هوشمند نیز همانند بیشتر سیستم های هوشمند نیازمند بررسی های دوره ای دارند. این بررسی ها در راستای کسب اطمینان از سلامت و عملکرد دیوار صورت می گیرند. برای انجام اینکار می توان با مشاورین بخش پشتیبانی ارتباط گرفته و با استفاده از راهنمایی های آنها علاوه بر بررسی اقدام به حل مشکلات احتمالی نمایید.

برآورد هزینه های مربوط به دیوار سبز هوشمند

در دنیای امروز شاهد به کارگیری این تکنولوژی در کشورهای صنعتی و توسعه یافته هستیم. معمولا از این نوع دیوار در اماکن تجاری، درمانی، هتل ها، روف گاردن، منازل مسکونی و… استفاده می شود. بهترین گزینه برای فضاهایی که نیاز به پاکسازی و تهویه هوا دارند، استفاده از گرین وال های هوشمند است. در صورتی که قصد پیاده سازی دیوار سبز در یک محیط کوچک را دارید و میخواهید هزینه های به صرفه ای داشته باشید، بهتر است از نوع هوشمند استفاده نکنید. سیستم هوشمند را معمولا برای اماکن عمومی که از نظر مالی محدودیتی ندارند به کار می برند. به طور کلی نوع طراحی و ساخت دیوارهای سبز اتوماتیک، برای اماکن باز و آزاد در نظر گرفته شده است.

برآورد هزینه های مربوط به دیوار سبز هوشمند

تخمین تقریبی هزینه های تهیه گرین وال های اتوماتیک به عوامل زیر بستگی دارد:

  • نوع و جنس مواد به کار رفته در ساخت
  • کیفیت پیاده سازی
  • فروشگاه محل خرید
  • میزان مهارت کارشناسان مسئول نصب و راه اندازی

دیوار سبز هوشمند را از کجا تهیه کنیم؟

امروزه شرکت های متعددی اقدام به طراحی و فروش محصولات زیبایی ساختمان مانند دیوارهای سبز می کنند. شرکت فنی و مهندسی دیوار سبز ارائه کننده انواع خدمات و تجهیزات زیباسازی محیط همچون بام سبز، دیوار سبز، تراس سبز، فضای سبز و… می باشد. کارشناسان بخش پشتیبانی به صورت 24 ساعته پاسخگوی سوالات شما در این زمینه هستند، همچنین جهت سفارش خواسته خود می توانید با شماره های 09124949239 و یا 02122066502 تماس حاصل فرمایید.

برچسب‌ها: بدون برچسب

دیدگاه شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *