برای داشتن یک باغ پشت‌ بامی زیبا پیش از سفارش به چه نکاتی باید توجه کرد؟

برای داشتن یک باغ پشت‌ بامی زیبا پیش از سفارش به چه نکاتی باید توجه کرد؟

سال های نسبتا زیادی است که افراد برای رهایی از آلودگی و داشتن یک محیط زیبا در خانه خود، از باغ پشت بامی یا همان روف گاردن استفاده می کنند. با استفاده از باغ پشت بامی شما می توانید به تمیز شدن هوای شهر خود نیز کمک کنید. اما بسیاری از افراد سوال دارند که برای داشتن یک باغ پشت‌ بامی زیبا پیش از سفارش به چه نکاتی باید توجه کرد؟ در این مطلب قصد داریم نکات مهم برای تهیه باغ پشت بامی را برای شما بررسی کنیم. با ما همراه شوید.

نکات مهم زمان سفارش باغ پشت بامی

باغ پشت بامی یا روف گاردن (Roof Garden) یک راه بسیار ساده و عالی برای ساخت محیطی امن، سرسبز و زیبا در خانه است. شما می توانید هر زمان که خواستید به پشت بام خانه خود بروید و از فضای باغ پشت بامی لذت ببرید. به همین دلیل استقبال زیادی از این نوع فضای سبز شده و شاهد افزایش تقاضا برای اجرای Roof Garden هستیم.

متاسفانه امروزه آمار ساخت و ساز ساختمان ها بسیار بالا رفته است و به دنبال این موضوع، گونه های گیاهی در بیشتر شهرها روز به روز در حال کاهش هستند. اما با استفاده از باغ پشت بامی، شما می توانید طبیعت را احیا کنید و از مزیت های آن بهره ببرید. قبل از سفارش Roof Garden باید نکاتی را در نظر بگیرید تا خرید مطمئن و به صرفه ای داشته باشید. در ادامه این نکات را به شما آموزش خواهیم داد.

نکات مهم زمان سفارش باغ پشت بامی

ویژگی های باغ پشت بامی

اگر می خواهید بدانید که برای داشتن یک باغ پشت‌ بامی زیبا پیش از سفارش به چه نکاتی باید توجه کرد، باید بگوییم بررسی ویژگی های باغ پشت بامی یکی از مهم ترین موارد است.  Roof garden در شکل ها و اندازه های مختلفی وجود دارد. مواظبت از این نوع فضای سبز برای برخی از افراد کمی سخت است و مسئولیت آن را به عهده نمی گیرند. به همین دلیل در همان ابتدا باید مشخص شود که چه افرادی می خواهند از باغ پشت بامی استفاده کنند.

Roof Garden از گلدان های کوچک و بزرگ، چمن، گیاهان زیبا و ظریف و حتی تخت های کوچک تشکیل می شود. بیشتر گیاهان موجود در آن به صورت خود رو هستند، اما به مراقبت نیز احتیاج دارند. شما می توانید گل ها و گیاهان را با توجه به سلیقه و همراهی افراد متخصص انتخاب کنید.

کارشناسان بسیاری وجود دارند که می توانند در خصوص انتخاب این نوع فضای سبز به شما کنند تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. مهم ترین مزایا و ویژگی های باغ پشت بامی عبارتند از:

  • ایجاد محیط سبز: باغ پشت بامی تنها به یک ساختمان تعلق دارد و محیطی سرسبز و زیبا را برای ساکنین ایجاد می کند. این باغ باعث احیای طبیعت در پشت بام ساختمان می شود.
  • تولیدات کوچک: شما می توانید انواع مختلفی از گیاهان خوراکی مانند انگور یا توت فرنگی را بر روی روف گاردن کاشت کنید. حتی اگر محصول کاشت شده کم باشد، اما تاثیر مثبتی بر روی روحیه شما و تولیدات کشاورزی می گذارد.
  • بهبود فضای محیطی: این باغ ها باعث کاهش گازهای مضر موجود در هوا مانند دی اکسید کربن می شوند، به همین دلیل شما در هوای بهتری می توانید نفس بکشید.
  • بالا بردن استحکام ساختمان: زمان اجرای باغ پشت بامی باید یک مسیر برای خروج آب باران طراحی شود تا مسیر جاری آب باران را کنترل کند. با این کار شما کاری می کنید که احتمال تخریب سقف ساختمان پایین بیاید.
  • کاهش حرارت: لایه ایجاد شده باعث کاهش حرارت و سر و صدای روی پشت بام به طبقه های زیرین می شود.
[read_more url=”https://divarsabz.com/%D9%81%D8%B6%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%D8%A8%D8%B2/” name=”طراحی فضای سبز ویلا” image=”https://divarsabz.com/wp-content/uploads/2021/08/green-space.divarsabz7.jpg”]

ظرفیت ساختمان برای استفاده از باغ پشت بامی

مورد بعدی در جواب سوال برای داشتن یک باغ پشت‌ بامی زیبا پیش از سفارش به چه نکاتی باید توجه کرد؟ توجه به ظرفیت ساختمان است. روف گاردن بر اساس باری که ساختمان می تواند تحمل کند انتخاب می شود. از طرفی دیگر، کل وزن ساختمان در دو دسته بار مرده و بار زنده تقسیم خواهد شد.

بار مرده به وزن دیوار، وزن کف، وزن سازه و کف گفته می شود و منظور از بار زنده مبلمان، افراد ساکن در ساختمان و سایر تجهیزات و وسایل منزل در کل ساختمان است. از همین رو در ابتدا باید کل وزن ساختمان به صورت تقریبی محاسبه شده و با توجه به آن، روف گاردن را انتخاب کنید تا وزن زیادی به ساختمان اضافه نشود.

راه های دسترسی به روف گاردن

نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید، مسیر ورود و خروج از باغ پشت بامی است. این مورد بر روی هزینه اجرا و طراحی روف گاردن هم تاثیر زیادی دارد. اگر ساختمان شما آسانسور داشته باشد، بالا بردن تجهیزات و همچنین رفت و آمدن به بالا پشت بام آسان تر است. بالا بردن این تجهیزات بدون استفاده از آسانسور کار نسبتا مشکلی خواهد بود.

تاسیسات مکانیکی و برقی برای باغ پشت بامی

مطمئنا بسیاری از افراد علاقه دارند تا در هوای تاریک نیز به پشت بام بروند و از فضای سبز آن لذت ببرند. شما می توانید بستر نور پردازی را بر روی روف گاردن مهیا کنید و قبل از نصب عایق های رطوبتی، نصب لوله آب و برق را انجام دهید.

تاسیسات مکانیکی و برقی برای باغ پشت بامی

اجرای عایق رطوبتی برای پشت بام

برای اینکه بتوانید در فصل های سرد سال به باغ پشت بامی بروید، باید زهکشی لازم را در این قسمت انجام داده تا باد و باران به این سازه آسیب نزنند. شما می توانید از عایق هایی مانند قیر و گونی و انواع دیگر عایق های رطوبتی از جنس نانو استفاده کنید تا باران به داخل روف گاردن وارد نشود. با این کار می توانید هوای داخل روف گاردن را در فصل های سرد سال، نسبتا گرم نگه دارید.

جمع بندی

باغ پشت بامی یکی از سازه هایی است که امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است و افراد برای زیبا تر کردن پشت بام از آن استفاده می کنند. اما سوالی که مطرح می شود این است برای داشتن یک باغ پشت‌ بامی زیبا پیش از سفارش به چه نکاتی باید توجه کرد؟ در بخش های قبلی چند نکته مهم را در خصوص خرید روف گاردن برای شما بررسی کردیم. با رعایت این نکات، می توانید بهشت کوچکی روی پشت بام خانه خود داشته باشید و از آن لذت ببرید.

برچسب‌ها: بدون برچسب

دیدگاه شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *