آلاچیق

آلاچیق

ممکن است زمان آن فرا رسیده باشد که به خرید یک آلاچیق فکر کنید. آلاچیق یک فضای زندگی در فضای باز مستقل است که برای تزئین منظره طراحی شده است. آلاچیق کلاسیک هشت ضلعی است، با تیرهایی در هر یک از هشت گوشه، یک ریل دور تا دور، و یک سقف گنبد شکل کوچک در بالا. البته همه آلاچیق¬ها از این طرح کلاسیک پیروی نمی کنند. برخی مربع، بیضی یا مستطیل هستند. برخی گنبد ندارند و برخی ریل ندارند. در این مقاله می خواهیم در مورد اهمیت آلاچیق ها و طراحی های متنوع آنها صحبت کنیم. با ما همراه باشید

فهرست مطالب

آلاچیق چیست؟

این، سازه کوچکی است که در باغ قرار گرفته است، با کفپوش، سقف محکم و ستون های متعدد می توان از آن برای اهداف مختلفی استفاده کرد، اما عمدتاً برای ایجاد منظره بیرونی زیبا به کار گرفته می شوند.

آلاچیق ها بیشتر در باغ خانه-های شیک، هتل ها، رستوران ها و سایر املاک گران قیمت یافت می شوند.

با این حال، برای خرید آن به پول زیادی نیاز ندارید.

آلاچیق ها اگرچه دارای طراحی های متنوع هستند اما اغلب با یکدیگر اشتباه گرفته می شوند.

به همین دلیل ممکن است پس از خریداری آنها، متوجه شوید که برای شرایط جوی شما و نیازهای ویژه ای که دارید، چندان مناسب نیستند.

آلاچیق چیست

 به همین دلیل پیشنهاد می کنیم ابتدا هدف خود را از داشتن یک آلاچیق مشخص کنید، شرایط جوی منطقه را در نظر بگیرید و سپس اقدام به خرید کنید.

شما حتی می توانید طرح های سفارشی خود را داشته باشید. کافیست طرح مورد نظر خود را با کارشناسان مجرب ما در مجموعه دیوار سبز، در میان بگذارید.

تاریخچه ساخت آلاچیق های سنتی

طراحی و ساخت آلاچیق را می توان در طول تاریخ در بسیاری از کشورهای مختلف یافت. مصریان آلاچیق‌هایی را در باغ‌های خود قرار می‌دادند و روی آن‌ها انگور می‌رویدند.

ایرانیان ثروتمند از آلاچیق های باغ خود به عنوان مکانی برای تجارت استفاده می کردند. چینی ها و ژاپنی ها در باغ های خود آلاچیق می ساختند و از آنها به عنوان آلاچیق، معابد و چایخانه استفاده می کردند( در حالی که چینی¬ها آلاچیق های چوبی پیچیده را ترجیح می دادند، ژاپنی ها طراحی آلاچیق ساده و آرام را ترجیح می دادند).

با افزایش تجارت بین شرق و غرب، اروپایی ها به طور فزاینده ای مجذوب این سازه های چینی شدند. به نظر میرسد که روند آلاچیق اروپایی در قرن چهاردهم آغاز شده است.

زمانی که فرانسه چهار آلاچیق در موزه لوور ساخت. در طول 400 سال بع، آلاچیق های اروپایی بیشتر محبوب شدند و با طراحی های پیشرفته تری ساخته شدند.

ساخت آلاچیق

در زمان ساخت این سازه باید به نکات خاصی توجه داشته باشید و اصول ویژه ای را که در ادامه بیان می کنیم، رعایت نمایید.
سقف: هدف اصلی آلاچیق ایجاد سایه در یک روز آفتابی و پوششی در مقابل باران است. باید سقفی کاملاً بسته و کمی شیب دار داشته باشد. از آنجایی که آلاچیق قرار است از درختان انگور و گیاهان بالارونده پوشانده شود، بنابراین سقف معمولاً از تیرچه ساخته می شود.
فونداسیون: آلاچیق سنتی بسیار سنگین تر از آلاچیق مدرن است. می توان آن را از سنگ، بتن یا گاهی اوقات حتی از قطعات فلزی ساخت. آلاچیق مدرن، ساختاری بسیار سبک‌تر است، سازه‌ای که می‌توان آن را در جایی که به آن نیاز دارید، بدون نیاز به حفاری قرار بدهید.
کف سازه: آلاچیق همیشه به کف پوش نیاز دارد. بیشتر اوقات، این یک کف چوبی است که به گونه ای طراحی شده است که کارایی و پایداری قوی داشته باشد.

مزایای داشتن آلاچیق

آلاچیق‌ها در محوطه‌سازی مدرن می‌توانند کاملاً متفاوت به نظر برسند، اهداف متعددی داشته باشند یا فقط یک دکوراسیون باشند. در اینجا مزایای کل داشتن یک آلاچیق آورده شده است:
شما یک مکان مسقف اضافی در باغ خود دارید. خواه پوششی از آفتاب باشد یا باران   سقف متراکم آلاچیق شما آن را به مکانی عالی برای پنهان شدن از آب و هوا تبدیل می کند.
شما یک مکان اضافی برای جا دادن افراد زیادی دارید. ممکن است روز تولد فرزند خود را جشن بگیرید و بخواهید آن را در فضای باز برگزار کنید. یک آلاچیق سنتی یا مدرن، فضای راحت را برای ده ها نفر فراهم می کند.
این سازه بر نمای کلی باغ شما تأثیر می گذارد. از آلاچیق‌های مدرن مینیمالیستی، ساخته شده با مواد مدرن، تا سازه‌های چوبی کلاسیک با 4 ستون   این سازه به اندازه‌ای زیبا و جذاب است که می‌تواند جلوه کلی باغ شما را تحت تاثیر قرار بدهد.
می توانید ارزش ملک خود را افزایش دهید. یک آلاچیق با کیفیت بالا مزیتی است که خریداران متوجه آن خواهند شد و در جلب نظر آنها بسیار مهم و تاثیر گذار، عمل می¬کند.

در حالی که این یک سازه باغ نسبتا ارزان است و اکثر صاحبان خانه می توانند آن را بسازند، وجود یک آلاچیق در باغ شما می تواند ارزش آن را بالاتر ببرید.
مزایای دیگر به موقعیت منحصر به فرد شما بستگی دارد. شاید دوست دارید در خانه کار کنید و به شدت به یک فضای باز با تمام مزایای محافظت از آب و هوا نیاز دارید.

یا شاید شما به مکانی برای بازی کودکان خود نیاز دارید تا بتوانند در فضای باز ایمن بمانند. مهمترین مزیت آلاچیق انعطاف پذیری آن است.

از آلاچیق چه استفاده ای می شود؟

آلاچیق می تواند عملکردهای زیادی را انجام دهد.

می توانید با یک کتاب و یک نوشیدنی خنک در آلاچیق خود، استراحت کنید.

برای در امان ماندن از طوفان یا بارندگی شدید، می توانید به داخل آلاچیق خود بروید.

می‌توانید یک میز را در مرکز یک آلاچیق بزرگ‌تر قرار دهید و یک مهمانی شام در فضای باز برگزار کنید.

آنچه که مسلم است، این است که این سازه به شما کمک می کند تا لحاظاتی خوشایندی را در فضای باز تجربه کنید.

از آلاچیق چه استفاده ای می شود؟

انواع آلاچیق

آلاچیق ها دارای اشکال و طراحی های متنوعی هستند. با این حال آنها را در دو دسته بندی کلی، طبقه بندی می کنند:
• آلاچیق سنتی
• آلاچیق مدرن
آلاچیق سنتی دارای سقف مشبک است و بنابراین به اندازه آلاچیق مدرن که سقف کامل دارد سایه ایجاد نمی کند. آلاچیق های مدرن معمولاً به شکب مربع یا مستطیل ساخته می شوند. این در حالی است که آلاچیق های سنتی معمولاً هشت ضلعی هستند. برخلاف آلاچیق سنتی که تقریبا پوشیده است، طرح های مدرن معمولا برای حفظ حریم خصوصی، فقط از پرده استفاده می کنند که می توان آن را باز و بسته نمود.

استفاده از آلاچیق های چوبی

آلاچیق های چوبی از با کیفیت ترین و البته زیباترین طراحی هایی هستند که جلوه بسیار خوبی به فضای مورد نظر می بخشند. 

جالبتر اینکه این نوع آلاچیق ها معمولا سنتی تر به نظر می رسند و برای کسانی که می خواهند یک فضای کاملا طبیعی را تجربه کنند، بسیار ایده آل است.

طراحی آلاچیق

هنگام خرید آلاچیق، اولین چیزی که باید به آن فکر کنید طراحی های متنوع آن است.

آیا ظاهر آلاچیق باغ سنتی را می پسندید یا ترجیح می دهید به دنبال چیزی کمی متفاوت باشید؟

شاید بیضی یا مستطیل بیشتر سبک شما باشد.

به هر حال توصیه می کنیم با در نظر گرفتن طراحی آلاچیق متنوع موجود، بهترین مدل را بر حسب مساحت مورد نظر و شرایط جوی منطقه، خریداری کنید.

در ادامه به برخی از طرح های منحصر به فرد آلاچیق اشاره می کنیم.

استفاده از آلاچیق های چوبی

آلاچیق های چند ضلعی

از نظر ساختاری، آلاچیق ها اغلب به شکل چند ضلعی با شش یا هشت ضلع هستند. این اضلاع ممکن است کاملاً باز باشند  شامل یک نیمه دیوار یا نرده باشند یا دارای دیوارهای کامل در اطراف با پنجره های بزرگ برای تماشای منظره باشند.

این سازه ها سقفی مشابه سقف خانه دارند (فقط در مقیاس کوچکتر) و در واقع نمایی از یک ساختمان را در ابعاد کوچکتر، تقلید می کنند.

بسته به فونداسیون، آنها همچنین اغلب دارای یک طبقه هستند که بالاتر از سطح زمین قرار می گیرد تا موقعیت بهتری را ارائه دهد و اطمینان حاصل شود که سطح حتی در هنگام بارندگی شدید یا طولانی خشک می ماند.

آلاچیق های مدرن در کنار استخر

امروزه برخی آلاچیق ها وجود دارند که برای قرار گرفتن در کنار استخر، بسیار عالی هستند. آنها معمولا دارای ابعاد کوچکی می باشند و تنها برای استراحت و آفتاب گرفتن ایده ال هستند.

آلاچیق های مدرن در کنار استخر معمولا فقط دارای ستون نگهدارنده و یک سقف برای ایجاد سایه می باشند. به همین جهت بسیار جمع و جور و مقرون به صرفه هستند. مجموعه فروشگاهی آنلاین دیوار سبز، انواع مدل ها و طراحی های جذاب این سازه را با قیمت بسیار مناسب عرضه می¬کند.

آموزش ساخت آلاچیق

از نظر ساختاری، آلاچیق¬ها کمی با همدیگر متفاوت هستند. اگر هدف آلاچیق اساساً سایه باشد، ممکن است سقفی کامل یا جمع شونده داشته باشند، اما بسیاری از آلاچیق ها فقط سایه جزئی را با پرتوهای متناوب به صورت گسترده در بالای آن ارائه می¬دهند.

هیچ پاسخ قطعی وجود ندارد که چگونه بتوانید یک آلاچیق را در حیاط خانه یا باغ خود بسازید زیرا بستگی زیادی به این دارد که شما دقیقاً چه چیزی را به عنوان آلاچیق دست ساز خود می¬بینید: یک سازه چوبی ساده با 4 ستون و سقف، یا یک مرکز شیک از باغ شما، با پله¬ها، چوب¬های فانتزی، و رنگ¬های متعدد؟

برای آلاچیق‌های ساده و معمولی، کافی است که ستون¬های نگهدارنده را در زمین فرو کنید و با قرار دادن تحته¬های چوبی در کنار همدیگر، دیوارها را ایجاد نمایید و سقف را به شکا مثلثی یا گنبدی شکل بسازید.

می¬توانید با کاشت گیاهان یا درختان انگور که روی تیرها رشد می‌کنند یا از آن آویزان می‌شوند، زیبایی‌شناسی طبیعی را نیز به سازه خود اضافه کنید.

ممکن است قصد ساخت آلاچیق روی سطح عرشه یا پاسیو موجود خود را داشته باشید؛ در این صورت باید از ستون-های آلاچیق که مستقیماً روی زمین یا روی بتن قرار می گیرند، بهره ببرید.

مشابه گزینه‌های سقف‌ها، دیوارها نیز ممکن است دارای زیپ‌سایدهای جمع شونده یا تیغه‌های قابل چرخش باشند تا نور کمتر یا بیشتر را به دلخواه، ممکن کنند.

استفاده از آلاچیق های چوبی

امروزه جدیدیترین مدل های آلاچیق در بازار یافت می شوند که در اندازه مناسب و در محدوده قیمت شما هستند.

این آلاچیق ها به گونه ای طراحی شده اند که امکان دید کامل به فضای بیرون را فراهم می آورند.

معمولا از شیشه برای ساخت دیوار این سازه ها استفاده می کنند. به لحاظ شکل ظاهری نیز دارای اشکال مربعی شکل، مستطیلی و حتی بیضی شکل هستند.

ابعاد آنها بسته به انتخاب و ترجیحات شما متفاوت هستند.

برخی کوچک و دارای طراحی جمع و جور می¬باشند و برخی دیگر بزرگ و بسیار دلباز هستند.

استفاده از آلاچیق های چوبی

هزینه ساخت آلاچیق

مانند هر سازه دیگری، هزینه ساخت یک آلاچیق بر اساس اندازه‌ها و گزینه‌هایی که انتخاب می‌کنید و در دسترس بودن سازندگان در منطقه شما بسیار متفاوت است.

بازار امروز چندین گزینه را در اختیار شما قرار می دهد. می‌توانید از هر فروشگاه تخصصی، مانند دیوار سبز، یک کیت آلاچیق بخرید و آن را به صورت کاملا آماده در فضای مورد نظر قرار بدهید.

آلاچیق‌های ارزان قیمت زیادی در بازار وجود دارد که از قطعات ارزان‌ قیمت ساخته شده‌اند، اما بهتر این است که برای تجربه زیبایی واقعی و طول عمر بیشتر، مستقیماً با یک سازنده یا فروشنده آلاچیق¬های با کیفیت در ارتباط باشید.

خریداران محترم می¬توانند با مشاهده لیست آلاچیق¬های ما در مجموعه فروشگاهی آنلاین دیوار سبز، طرح مورد نظر خود را انتخاب و خریداری کنند.
توجه داشته باشید که چنانچه شما بتوانید یک آلاچیق دستی را در فضای باغ یا حیاط خانه خود ایجاد کنید، هزینه¬های پرداختی بسیار کمتر خواهد بود.

این، اگر چه مشمول صرف وقت و انرژی بیشتری می¬شود اما به لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه است.

خرید آلاچیق از مجموعه فروشگاهی دیوار سبز

با خرید آلاچیق از ما- مجموعه فروشگاهی آنلاین دیوار سبز شما یک سازه با کیفیت بالا، ساخته شده توسط حرفه ای ها را دریافت می کنید.
شما تمام کارها را توسط افراد حرفه ای انجام می دهید که از تمام اصول و استانداردهای، ساختار مطلع هستند. در نتیجه نیازی نیست وقت خود را برای ساخت آلاچیق تلف کنید.
شما می توانید یک طرح موجود را از بین چندین گزینه انتخاب کنید یا یک طرح سفارشی را سفارش دهید که به طور خاص برای باغ شما طراحی شده است.
همه افراد زمان، منابع یا مهارت های لازم برای ساختن آلاچیق را ندارند. کارشناسان ما به شما کمک می کنند تا بسته به موقعیت مکان مورد نظر و فضای در نظر گفته شده، یک سازه مناسب را در اختیار داشته باشید.
شما یک سازه بسیار زیبا با قیمت مقرون به صرفه دریافت می کنید.

موقعیت مکانی شرکت دیوار سبز در تهران

سخن پایانی

آلاچیق ها، سازه های بیرونی هستند که می توانند در حیاط خلوت شما سایه و سرپناهی از آفتاب و باران ایجاد کنند. وقتی صحبت از سازه‌های بیرونی برای زیباتر کردن حیاط خلوت شما می‌شود، گزینه‌های زیادی دارید که با مزایای منحصر به فرد و همچنین محیط‌های متمایز همراه است. از آنجایی که محیط فیزیکی ما تأثیر زیادی بر سلامت روانی و عاطفی ما دارد، مهم است که نه تنها کاربردی بودن فضای حیاط خلوت خود را در نظر بگیرید، بلکه جذابیت زیبایی حیاط خلوتی را که قصد ساخت آن را دارید نیز در نظر بگیرید. استفاده از آلاچیق¬ها یک راهکار بسیار عالی برای تجربه اوقات فراغت لذت¬بخش است.
سوالات متداول آلاچیق

این، سازه کوچکی است که در باغ قرار گرفته است، با کفپوش، سقف محکم و ستون¬های متعدد می توان از آن برای اهداف مختلفی استفاده کرد، اما عمدتاً برای ایجاد منظره بیرونی زیبا به کار گرفته می شوند.

در زمان ساخت این سازه باید به نکات خاصی توجه داشته باشید و اصول ویژه¬ای را که در ادامه بیان می¬کنیم، رعایت نمایید.
سقف: هدف اصلی آلاچیق ایجاد سایه در یک روز آفتابی و پوششی در مقابل باران است. باید سقفی کاملاً بسته و کمی شیب¬دار داشته باشد. از آنجایی که آلاچیق قرار است از درختان انگور و گیاهان بالارونده پوشانده شود، بنابراین سقف معمولاً از تیرچه ساخته می¬شود.
فونداسیون: آلاچیق سنتی بسیار سنگین تر از آلاچیق مدرن است. می¬توان آن را از سنگ، بتن یا گاهی اوقات حتی از قطعات فلزی ساخت. آلاچیق مدرن، ساختاری بسیار سبک‌تر است، سازه‌ای که می‌توان آن را در جایی که به آن نیاز دارید، بدون نیاز به حفاری قرار بدهید.
کف سازه: آلاچیق همیشه به کف پوش نیاز دارد. بیشتر اوقات، این یک کف چوبی است که به گونه¬ای طراحی شده است که کارایی و پایداری قوی داشته باشد.

با در نظر گرفتن طراحی آلاچیق متنوع موجود، بهترین مدل را بر حسب مساحت مورد نظر و شرایط جوی منطقه، خریداری کنید.

برچسب‌ها: بدون برچسب

دیدگاه شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *