کف کاذب

کف کاذب

کف کاذب به کف پوشی گفته می شود که از تایل یا پانل های مخصوصی که روی پایه و شبکه شاسی کشی شده زیر آن تشکیل می شود که بالا تر از کف تمام شده طبقه قرار می گیرد که دسترسی راحتی به تاسیسات عبور داده شده از زیر این کف کاذب داشته باشید.
کف کاذب آیا تا کنون به استفاده از کف کاذب برای ساختمان خود فکر کرده اید؟ برای اینکه یک ساختمان خوب به نظر برسد، بسیار ضروری است که الگوی کفپوش مناسب انتخاب شود. هنگام تصمیم گیری در مورد الگوی کف کاذب باید عملکرد فضای خاص را نیز در نظر گرفت. به عنوان مثال الگوی کفپوش مورد استفاده برای آشپزخانه را نمیتوان برای اتاق خواب همان خانه استفاده کرد. به طور مشابه الگوی کف کاذب برای استفاده بیرونی و داخلی نیز متفاوت است. به این معنی که کفپوشی که در حیاط ساختمان مورد استفاده قرار میگیرد، ممکن است برای اتاق نشیمن یا ناهارخوری همان ساختمان مناسب نباشد.
فهرست مطالب

کف کاذب چیست؟

کف کاذب که همچنین به عنوان کف دسترسی یا سیستم کفپوش دسترسی مرتفع نیز شناخته می شود به طبقه ای گفته می شود که در بالای کف دال بتنی اصلی ساختمان، ساخته شده است و فضای باز ایجاد شده بین این دو را برای سیم کشی یا زیرساخت خنک کننده، آماده می کند.

ایجاد یک فضای کف خالی که در آن خدماتی مانند برق، نوری، مخابرات، گرمایش/تهویه و مکانیکی قابل هدایت باشد، مهمترین هدف نصب کف های کاذب است.

کف کاذب چیست؟

طراحی کف کاذب

سیستم کفپوش دارای طراحی خاصی است که از اجزای زیر تشکیل میشوند:
پانل های کف – پانل های طبقه برجسته معمولاً از یک هسته سیمانی یا چوبی با روکش فولاد یا آلومینیوم تشکیل شده اند.
پوشش کف – پانل ها با بسیاری از پوشش های کف مانند وینیل، لمینت، لاستیک و کاشی های سنگی یا سرامیکی سازگار هستند.
پایه ها – اتصال پایه های کف کاذب به کف زیرین عموما به واسطه استفاده از اتصالات مکانیکی یا چسب انجام می گیرد. با توجه به اینکه پایه ها قابلیت تنظیم دارند، معمولا فاصله ای در حدود3 تا 48 اینچ بین دو طبقه در نظر گرفته می شود. برای اطمینان از اینکه پانل ثابت و پایدار است، 

پایه ها باید شامل قطعات زیر نیز باشند:
• دستگاه قفل (قفل گوشه)
• صفحه سر
• مهره شش گوش
• صفحه پایه سوراخ دار برای اتصال به زمین
درپوش / واشر- پایداری اتصال بین ساختار و پانل را تضمین می کند و تداوم پشتیبانی را نیز افزایش می دهد.
میله های رشته ای – اتصال افقی بین ستون ها را به منظور به دست آوردن مدولاریت مورد نیاز، بهبود پایداری و توزیع بار بر روی سازه فراهم می کند.
لنگرها برای تثبیت پایه به سطح زیرین استفاده می شود.

کاربردهای کف کاذب

پانل های کف برای امنیت بیشتر بر روی سر پایه ثابت می شوند.

سیستم های کف برآمده با پیچ، استحکام کششی بالایی را با استفاده از کاشی های بدون پیچ به سمت پایین ایجاد می کنند.

پانل های برهنه فولادی دارای سوراخ های رزوه ای برای پیچاندن پیچ و مهره ها به کار برده می شوند.

این می تواند با مکانیزم پیچ و مهره، استحکام فوق العاده ای را ارائه دهد، از نصب سریع و گزینه های خود درگیر اطمینان حاصل کند

از لرزش در طبقات دسترسی جلوگیری به عمل آورد و کف دسترسی شما را برای سالها ی آینده بادوام می کند.

کاربردهای کف کاذب

کف کاذب به طور گسترده برای اتاق سرور، کف کارخانه و فضاهای اداری استفاده می شود.
بسیاری از اتاق‌های کامپیوتر و تجهیزات مدرن از یک سیستم خنک‌کننده زیر کف استفاده می‌کنند تا از خنک شدن یکنواخت اتاق با حداقل انرژی هدر رفته اطمینان حاصل کنند.

هوای خنک شده به زیر زمین پمپ می شود و از طریق کاشی های پخش کننده با فاصله منظم یا از طریق کانال هایی که به تجهیزات خاص هدایت می شوند به سمت بالا به اتاق پراکنده می گردد.

انواع کف کاذب

کفپوش ها دارای انواع مختلفی هستند که در ادامه به مهمترین آنها- کف کاذب آلومینیومی و فولادی اشاره می شود. با توجه به نیاز خود، می توانید یکی از گزینه های زیرا را انتخاب کنید.

کف کاذب آلومینیومی

این نوع، یکی از متداول ترین کف های کاذب است که به روش ریخته گری تولید می شود و کاربرد بسیار گسترده ای دارد.

تراکم و مقاومت کف کاذب آلومینیومی بسیار بالاست، به همین جهت استفاده از آن، به طور مدام در حال افزایش است. البته این به جهت وزن سبک و ویژگی ضد رطوبت نیز هست.

کف کاذب فولادی

برای استفاده در مکان های پر تردد، کف کاذب فولادی، بیشترین استفاده را دارند زیرا دارای مقاومت بسیار بالاتری نسبت به نمونه آلومینیومی هستند.

از دیگر مزیت های مهم نصب کف کاذب فولادی، ویژگی ضد رطوبت و مقاومت خوب در برابر حرارت است.

این ویژگی ها به لطف روکش های کوره ای و اپوکسی پوشاننده تایل های کف کاذب فولادی امکانپذیر شده است.

جالب است بدانید که کف کاذب فولادی نسبت به سایر انواع موجود، قیمت بسیار مناسب تری دارد.

بیشترین سوالات پرسیده شده توسط کاربران :
منظور از کفپوش کاذب چیست؟کفپوش کاذب، کفپوش مرتفعی است که بیشتر در فضاهای تجاری مانند ادارات استفاده می شود. برای حمل تعداد زیادی کابل، تهویه مطبوع و لوله های تامین آب استفاده می شود. کف با استفاده از یک چارچوب زیربنایی به نام پایه که از کفپوش پشتیبانی می کند، بالا می رود
کاربرد کفپوش کاذب چیست؟آنها برای ساختمان‌های اداری مدرن، اتاق‌های کامپیوتر، مراکز داده فناوری اطلاعات، اتاق‌های سرور و غیره مناسب هستند. کفپوش کاذب به پنهان کردن کابل‌ها، سیم‌ها، شبکه LAN، سیم‌کشی برق، کانال‌ها، لوله‌ها و غیره از کف کمک می‌کند.
کفپوش مرتفع از چه نوع متریالی ساخته است؟ پانل سیستم کف برجسته از سیمان یا هسته چوبی با روکش فولادی یا آلومینیومی تشکیل شده است و اندازه آن 60.96 سانتی متر در 60.96 سانتی متر است. در نهایت، پانل ها با چندین پوشش کف مانند وینیل، مشمع کف اتاق، لمینت، لاستیک، فرش و کاشی های سنگی یا سرامیکی سازگار هستند.

مزیت کف کاذب چیست؟

در اینجا پنج دلیل وجود دارد که کف کاذب می¬تواند برای شما مناسب باشد:

کف کاذب سیم ها را از دید دور نگه می دارد

یکی از بزرگترین مزیت ها امکان اجرای کابل کشی، سیم کشی، کانال های تهویه مطبوع و سایر لوله ها در شکاف زیر پانل ها است.

تغییر سیم کشی، ارتقاء و تعمیر و نگهداری را می توان بدون نیاز به تخریب و ساخت و ساز انجام داد.

کفپوش ها و پانل ها را می توان به طور موقت حذف کرد تا تکنسین ها بتوانند دسترسی داشته باشند.

برای فضاهای تجاری با سیستم های الکتریکی مدولار و دیوارها، کل سازه ها را می توان در کمترین زمان سازماندهی کرد.

مزیت کف کاذب چیست؟

در یک فضای اداری، هیچ چیز بدتر از این نیست که سیمهای رایانه ها و سایر دستگاه ها بر روی زمین پخش باشند.

یک سیستم کف‌پوش با کیفیت، تمامی سیم ها را می پوشاند. به این ترتیب محیط اداری شما کاملا تمیز و مرتب دیده می شود.

به طور کلی، ظاهر زیبایی‌شناختی هر فضای اداری با ناپدید شدن سیم‌ها، فوراً افزایش می‌یابد.

تعمیر و یا تعویض کف کاذب آسان است

اگر کفپوش بشکند یا آسیب ببیند، تعمیر یا تعویض آن بسیار آسان تر از زمانی است که با یک کف معمولی سروکار دارید.

با یک کف معمولی، اگر مشکلی پیش بیاید یا قطعه ای آسیب ببیند، به احتمال بسیار زیاد باید کل آن را تعمیر کنید که اغلب هزینه بردار است و باعث صرف وقت و انرژی زیاد می شود.

با استفاده از سیستم کف کاذب، کاشی را می توان به راحتی بدون نیاز به تعمیرات اساسی و صرف هزینه های زیاد، تعویض کرد.

دسترسی راحت بمنظور تعمیر و نگهداری را فراهم می کند

وقتی با یک گروه پیچیده از سرورها سر و کار دارید، باید بتوانید در صورت نیاز به سرعت به آنها دسترسی داشته باشید. کف  کاذب امکان دسترسی آسان را به هر فناوری موجود فراهم می کند.

نواحی سرور دارای برچسب خواهند بود تا افراد بتوانند به سادگی آنها را پیدا کنند و مشکلات ایجاد شده را برطرف نمایند.

این نوع کفپوش به ویژه برای اتاق های فناوری اطلاعات، اتاق های کنترل، آزمایشگاه ها، دفاتر و اتاق های باتری مناسب است.

کاشی‌کاری سوراخ‌دار می‌تواند برای هدایت هوای مطبوع از شکاف به اتاق‌هایی که نیاز به خنک‌کننده اضافی دارند استفاده شود.

طراحی تجهیزات همچنین می تواند این فرآیند کشیدن هوای خنک شده را به سمت بالا تسهیل کند.

تجهیزات شما را خنک نگه می دارد

با این سیستم می توان فضا را از کف تهویه کرد. این طراحی باعث می شود که هوا به روشی کارآمدتر حرکت کند، فضا سریعتر خنک شود و هزینه های انرژی درازمدت، کاهش یابد.

هوای خنک را می توان به سمت بالای کاشی ها و همچنین در زیر کفپوش هدایت کرد و از گرم شدن بیش از حد سرورها یا سایر لوازم الکترونیکی ذخیره شده در زیر سیستم کف جلوگیری نمود.

کفپوش ها دارای انواع متنوعی هستند.

شاید یکی از بهترین مزیت های کفپوش کاذب این واقعیت باشد که دارای انواع متنوعی هستند. بنابراین شما همیشه به نوع مناسب و دلخواه خود دست پیدا کنید.

از گرانیت یا چینی گرفته تا پی وی سی یا چوب، همیشه گزینه ای برای مطابقت با نیازها و ترجیحات زیبایی شناختی همه وجود دارد.

نصب کف کاذب

فرآیند نصب کف کاذب شامل مراحل زیر است.

پیش آماده سازی: کار داخلی سقف، دیوار و کف باید تمام شده باشد و کف باید خشک و تمیز باشد.

کار لوله کشی، کابل کشی و سیم کشی نیز باید به پایان برسد. قبل از شروع کار، نصاب باید تجهیزات و قطعات را آماده داشته باشد.

این موارد می تواند شامل مواردی مانند متر، پیچ، مته، ماشین های برش، بالابر کاشی و ماشین های تمیز کننده باشد.

بررسی مجدد: نصاب‌ها باید برای اولین بار ابعاد اتاق را با استفاده از طرح‌بندی به عنوان راهنما بررسی کنند. در صورت وجود هرگونه مغایرت، لازم است پیش تأییدیه دریافت کنید.

نصب کف کاذب

علامت گذاری و تمیز کردن: در این مرحله، نصاب دیوارها را برای نشان دادن ارتفاع هدف پانل های کف برجسته علامت گذاری می کند. او همچنین باید بررسی کند که زمین تمیز و عاری از گرد و غبار باشد.

 

نصب پایه و پانل ها: اکنون نوبت این است که نصاب شروع به نصب پایه ها کند تا زمانی که کل سطح کف پوشیده شود.

قیمت کف کاذب

عوامل متعددی بر قیمت تمام شده کف کاذب تاثیر می گذارند. از جمله قیمت واحد هر متر مربع. این در حالی است که برخی پارامتر های تعیین  کننده دیگر نیز هستند که قیمت کف کاذب را تحت تاثیر قرار می دهند.

نوع بسته بندی محصول، نوسانات ارز، هزینه نصب و جوشکاری، هزینه های مربوط به حمل و نقل و …با توجه به عوامل کلیدی فوق، نمی توان نرخ فروش خاصی را برای انواع کف های کاذب در نظر گرفت. قیمت ها معمولا به صورت روزانه در حال تغییر هستند.

هزینه نصب کف کاذب

هزینه نصب کف کاذب بسته به مساحت موردنظر متفاوت است. بدیهی است که هر چقدر محیط مورد نظر شما کوچکتر باشد، به همان نسبت، هزینه نصب نیز کمتر خواهد بود.

علاوه بر این، هر نصاب، قیمت متفاوتی را در نظر می گیرد و نمی توان به صورت مشخص، نرخ ثابتی را به عنوان دستمزد در نظر گرفت.

این در حالی است که نوع کف کاذب نیز بر هزینه های نصب تاثیر می گذارند. بهتر است از یک شرکت معتبر که خدمات پس از فروش را ارائه می دهند، بخواهید تا نصب کف کاذب شما را انجام دهند.

در این صورت اگر نصب کفپوش به درستی انجام نگرفته باشد یا مشکلی به وجود بیاید، می توانید به صورت رایگان خدمات دریافت کنید.

کف کاذب در تهران

شرکت فنی مهندسی دیوار سبز (وی آی پی سابق) با استفاده از اصول مهندسی ساخت و دانش شناخت گیاهان برای کمک به ایجاد فضای سبز شهری و زنده کردن دوباره طبیعت در دل خانه ها فعالیت می کند.

از جمله خدمات ارائه شده توسط این شرکت شامل مواردی همچون : فلاور باکس چوبی و فلزی، تراریوم، مبلمان چوبی فضای باز، بام سبز، آلاچیق چوبی و… می باشد.

برای دریافت مشاوره و یا ثبت سفارشات خود با شماره تلفن ۲۲۰۶۶۵۰۲ -۰۲۱ تماس حاصل فرمایید و یا به صوزت حضوری به شرکت با نشانی سعادت آباد، خیابان سرو غربی – چهار راه قیصر امین پور(شهرداری ) – جنب گل فروشی گل باختر – پلاک هجده طبقه اول، زنگ سوم از پایین مراجعه فرمایید.

موقعیت مکانی شرکت دیوار سبز در تهران

سخن پایانی

آنچه که در این مقاله بیان گردید، تمام اطلاعاتی است که باید در مورد کف کاذ بدانید.

امیدواریم پس از مطالعه این راهنما، درک خوبی از سیستم های کفپوش داشته باشید.

اگر قصد استفاده و نصب یک سیستم کف کاذب را دارید، با کارشناسان ما تماس بگیرید و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

سوالات متداول کف کاذب

کف کاذب که همچنین به عنوان کف دسترسی یا سیستم کفپوش دسترسی مرتفع نیز شناخته می شود به طبقه ای گفته می شود که در بالای کف دال بتنی اصلی ساختمان، ساخته شده است و فضای باز ایجاد شده بین این دو را برای سیم کشی یا زیرساخت خنک کننده، آماده می کند.

ایجاد یک فضای کف خالی که در آن خدماتی مانند برق، نوری، مخابرات، گرمایش/تهویه و مکانیکی قابل هدایت باشد، مهمترین هدف نصب کف های کاذب است.

پانل های کف برای امنیت بیشتر بر روی سر پایه ثابت می شوند.

سیستم های کف برآمده با پیچ، استحکام کششی بالایی را با استفاده از کاشی های بدون پیچ به سمت پایین ایجاد می کنند.

پانل های برهنه فولادی دارای سوراخ های رزوه ای برای پیچاندن پیچ و مهره ها به کار برده می شوند.

این می تواند با مکانیزم پیچ و مهره، استحکام فوق العاده ای را ارائه دهد، از نصب سریع و گزینه های خود درگیر اطمینان حاصل کند، از لرزش در طبقات دسترسی جلوگیری به عمل آورد و کف دسترسی شما را برای سالها ی آینده بادوام می کند.

عوامل متعددی بر قیمت تمام شده کف کاذب تاثیر می گذارند. از جمله قیمت واحد هر متر مربع. این در حالی است که برخی پارامتر های تعیین  کننده دیگر نیز هستند که قیمت کف کاذب را تحت تاثیر قرار می دهند.

نوع بسته بندی محصول، نوسانات ارز، هزینه نصب و جوشکاری، هزینه های مربوط به حمل و نقل و …با توجه به عوامل کلیدی فوق، نمی توان نرخ فروش خاصی را برای انواع کف های کاذب در نظر گرفت. قیمت ها معمولا به صورت روزانه در حال تغییر هستند.

برچسب‌ها: بدون برچسب

دیدگاه شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *